Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد انتخاب شده از سوی رئیس جمهور آمریکا برای احراز سمت وزیر خارجه با مخالفت شدید نمایندگان دموکرات کمیته روابط خارجی سنا روبرو شده است. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، مایک پمپئو مدیر سازمان سیا که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد مورد نظر برای احراز سمت وزیر خارجه معرفی شده است، با مخالفت گسترده از سوی نمایندگان دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخالفت ها احتمالا کمیته روابط خارجی سنا را مجبور خواهد کرد تا در اقدامی غیرعادی مساله انتخاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه را در صحن علنی مطرح کند.

"جین شاهین" نماینده دموکرات سنا تازه ترین عضو کمیته روابط خارجی است که با انتخاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا مخالفت کرده است. تیم کین دیگر نماینده دموکرات نیز اخیرا گفته بود که به پمپئو رای منفی خواهد داد. هر دو نماینده سال گذشته از پمپئو به عنوان مدیر سیا حمایت کرده بودند.

به نظر می رسد پمپئو هنوز آراء کافی در سنا را در اختیار دارد تا جانشین رکس تیلرسون شود. ادامه مخالفت ها با پمپئو از سوی دموکرات ها، احتمالا روند انتخاب وزیر خارجه جدید ایالات متحده را با چالش های جدیدی روبرو خواهد کرد و او مجبور خواهد شد تا از یک روند غیرعادی به این سمت برسد.

جین شاهین در این باره گفت: من همچنان به شدت نگران اظهارات گذشته پمپئو و دیدگاه های سیاسی وی درباره مسلمانان آمریکایی و حقوق زنان هستم. نقش قبلی پمپئو اساسا با اینکه وی بخواهد وزیر خارجه آمریکا شود، تفاوت دارد، وزیر خارجه کسی است که نماینده ارزش های آمریکا در سراسر جهان است.

این در شرایطی است که مقام های آمریکایی سفر پمپئو به کره شمالی را تایید کرده و او دیداری مخفیانه با رهبر این کشور داشته است. این سفر در شرایطی انجام شده است که ترامپ و کیم جونگ اون قرار است اواخر ماه می یا اوایل ژوئن دیدار کنند.

به ندرت پیش آمده است که کمیته روابط خارجی سنا از فرد معرفی شده از سوی رئیس جمهور آمریکا حمایت نکند. با توجه به مخالفت شدید دموکرات ها و مخالفت رند پل نماینده جمهوریخواه، این کمیته گزینه های ناچیزی را برای دستیابی به توافق کلی بر سر انتخاب پمپئو خواهد داشت. این کمیته قرار است هفته آینده تشکیل جلسه دهد.

بر اساس قوانین سنا اگر فرد معرفی شده با حمایت کافی در کمیته روابط خارجی روبرو نشود، این کمیته باید گزارش را به صحن علنی سنا ارائه دهد و این مساله یک دردسر و چالش بزرگ برای کاخ سفید خواهد بود.

سناتورها در نشست اولیه استماع بیش از 100 سئوال از پمپئو پرسیده اند و بسیاری از آنها هنوز منتظر پاسخ هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید