Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@17:26:12 GMT

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در اردیبهشت‌ ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۹۶۷۵

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان اینکه بازارگردانی شرکت‌ها علت عدم عرضه لوازم خانگی به بازار است، گفت: این شرکت‌ها از ابتدای اردیبهشت کالای خود را به بازار عرضه می‌کنند.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص کمبود کالا در بازار و تعطیلی واحدهای صنفی بر اثر جهش ارز گفت: خوشبختانه نابسامانی بازار ارز در ماه کسادی بازار و انبار گردانی شرکت‌های لوازم خانگی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخشی از فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز تعطیل است و شرکت‌های لوازم خانگی در این ماه کالا به بازار عرضه نمی‌کنند در حالی که اگر جهش ارزی در خرداد ماه صورت می‌گرفت قطعا تاثیرات بسیار بیشتری بر بازار لوازم خانگی داشت. 

وی با بیان اینکه در تماس با شرکت‌های مختلف علت عدم عرضه لوازم خانگی به بازار  پیگری شده است، گفت: 80 درصد از شرکت‌ها  لوازم خانگی علت عرضه نکردن لوازم خانگی  به بازار را انبارگردانی عنوان کرده‌اند و با اتمام این کار و بستن حساب‌های سالانه فعالیت خود را از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌کنند.

عرضه لوازم خانگی به بازار از اول اردیبهشت

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد، گفت: این شرکت‌های لوازم خانگی اعلام کرده‌اند که در اواخر هفته آینده و نهایتا اول اردیبهشت اجناس خود را به بازار عرضه می‌کنند. 

وی افزود: با اعلام معاون اول رئیس جمهور در خصوص دلار 4200 تومان قطعا آرامش بیشتری به بازار بر می‌گردد.

طحان‌پور اظهار داشت: البته شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش 10 درصدی قیمت درخواست داشته‌اند و به همین دلیل هنوز معلوم نیست که کالای جدید با قیمت سال 96 به بازار عرضه شود و یا 10 درصد افزایش قیمت داشته باشد. 

وی با بیان اینکه التهاب بازار ارز هم تا حدودی بازار لوازم خانگی را ملتهب کرده است، گفت: اما هیچ واحد صنفی تعطیل نشده است و یا از عرضه کالا امتناع نمی‌کنند فقط ممکن است کالای مورد تقاضا را در انبار نداشته باشند که با عرضه کالا از ابتدای اردیبهشت ماه توسط شرکت‌های لوازم خانگی این موضوع رفع خواهد شد. 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان داشت: اگر با آغاز اردیبهشت ماه مشاهده شود که شرکت‌های لوازم خانگی به بازار اجناس خود را عرضه نمی‌کنند قطعا از طریق تعزیرات و سازمان بازرسی وارد عمل خواهیم شد اما اکنون مشکل خاص وجود ندارد.

جهش نرخ ارز برای تولیدکنندگان لوازم خانگی نگران‌کننده است

وی با بیان اینکه جهش نرخ ارز بازار لوازم خانگی را دچار بهم‌ریختگی کرد، گفت: با این افزایش‌ها نرخ ما بیش از اینکه نگران قیمت واردات لوازم خانگی باشیم نگران تولید لوازم داخلی بودیم زیرا بخشی از مواد اولیه کارخانه‌های تولید لوازم خانگی از طریق واردات تامین می‌شود و مواد اولیه هم ارز بر است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد