Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: برگزاری این مسابقات نشان می دهد توجه به بانوان و در نظر داشتن شان و جایگاه آنها همواره و در ساحات مختلف در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران است و این توجه به شان و حقیقت انسانی زن در پرتوی آموزه های نورانی اسلام صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تاثیر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان بر ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» یعنی بالاتر از هدایت قرآنی هدایتی وجود ندارد؛ لذا برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و اهتمام جمهوری اسلامی به زمینه سازی برای قرآنی شدن مردم، بسیار پسندیده و دارای برکات بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این، برگزاری این مسابقات نشان می دهد توجه به بانوان و در نظر داشتن شان و جایگاه آنها همواره و در ساحات مختلف در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران است و این توجه به شان و حقیقت انسانی زن در پرتوی آموزه های نورانی اسلام صورت می گیرد.

 

مسئول سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه این توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به بانوان می تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای اسلامی نیز باشد، تاکید کرد: این کشورها با الگوگیری از ایران اسلامی می توانند هم به بانوان و هم به قرآن کریم توجه بیشتری نشان بدهند.

 

وی همچنین با اشاره به شعار این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یعنی «یک کتاب، یک امت»، تصریح کرد: قرآن کریم یکی از محورهای وحدت بین مسلمانان است و ایران اسلامی نیز با فعالیت هایی مثل برگزاری مسابقات بین المللی، حامل پیام های قرآن می شود و می تواند بر ایجاد بیشتر وحدت بین کشورهای اسلامی تاثیر مثبت داشته باشد.

 

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میان مردان و زنان در ضرورت این ایجاد وحدت بیشتر تفاوتی نیست، گفت: برای همه امت اسلامی با تکیه بر قرائت قرآن کریم انشاء الله وحدتی بیش از گذشته با محوریت آیات الهی را شاهد باشیم و این تفرق حاضر را کنار بگذارند.

 

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور شرکت کنندگانی از ۲۸ کشور جهان در هتل ارم تهران برگزار می شود.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت حمایت از کالای ایرانی خبرگزاری شبستان حسن روحانی کانون های مساجد بسیج شهید مدافع حرم روز ارتش مسابقات بین المللی قرآن کالای ایرانی حجت الاسلام ابراهیمی مسابقات بین المللی قرآن بانوان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی