Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی استاندار فارس با اشاره به وقایع اخیر شهرستان کازرون گفت: ایجاد شهرستان کوه‌چنار هیچ خدشه‌ای به شهرستان کازرون وارد نمی‌کند و حتی ارتقاء و توسعه‌ این شهرستان را هم به دنبال دارد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هادی پژوهش‌جهرمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به وقایع اخیر شهرستان کازرون اظهار داشت: در ایجاد شهرستان کوه‌چنار، شفافیت کامل وجود دارد و بنا نیست که با ایجاد این شهرستان خدشه‌ای به شهرستان کازرون وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استاندار فارس در این باره با وزیر کشور در ارتباط بوده و برای اعمال اصلاحات در طرح مد نظر رایزنی کرده است،گفت: ایجاد شهرستان کوه‌چنار هیچ خدشه‌ای به شهرستان کازرون وارد نمی‌کند و حتی ارتقاء و توسعه‌ این شهرستان را هم به دنبال دارد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه موضوع ارتقاء فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه مطرح شده است، افزود: با وجود آنکه به لحاظ آیتم‌های مد نظر شهرستان ویژه، کازرون واجد شرایط نبود اما به لحاظ صبغه‌ تاریخی، فرهنگی و جایگاه این شهرستان موضوع ارتقاء پیشنهاد شده است.

پژوهش با بیان اینکه مسئله‌ جداشدن 2 بخش از شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان کوه‌چنار به معنای جداسازی آن مناطق از کشور و ایجاد مرزهای جدید نیست، افزود: برخی افراد از عدم اطلاع مردم سوءاستفاه کرده و می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند.

وی با بیان اینکه حقوق مردم ایجاب می‌کند که اگر یک منطقه دارای شرایط ارتقاء بود، روند قانونی برای تحقق آن انجام شود، بیان کرد: ارتقاء بخش‌ها، سبب توسعه‌ استان شده و در این زمینه موثر است. 

معاون سیاسی استاندار فارس با اشاره به اینکه برخی مدعی هستند در این امر کار کارشناسی نشده است، عنوان کرد: ما حاضریم تمام مدارک را در اختیار یک تیم بی‌طرف قرار دهیم تا مطالعه شود.

پژوهش با اشاره به حساسیت‌های موجود و ادعای درباره جداسازی برخی از قسمت‌ها از شهرستان کازرون گفت: در پیشنهاد نهایی ارائه شده به وزارت کشور تنگ چوگان، شهر بیشابور و امامزاده حسین(ع) جزء کازرون است و دهستان انارستان و دشت‌برم از کازرون جدا نمی‌شود. 

وی با اشاره به سابقه شهرستان کازرون در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی افزود: هیچ یک از مسئولان استان فارس و کشور به‌دنبال نادیده گرفتن حق و حقوق مردم شهرستان کازرون نبوده و نیستند، اما اینکه عده‌ای از احساسات پاک مردم سوءاستفاده کرده و ارتقاء را به معنی تجزیه قلمداد و مطرح کنند، درست نیست.

معاون سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه در تمام مسیر ایجاد شهرستان کوه‌چنار شفافیت کامل وجود داشته است، گفت: شکل‌گیری یک شهرستان جدید بدون در نظر گرفتن خواسته‌های مردم انجام نمی‌شود و در شخصا در زمان معرفی سرپرست فرمانداری کازرون تاکید کردم که نقاط مورد نظر مردم از کازرون جدا نمی‌شود.

پژوهش با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان و امام جمعه کازرون در آخرین جلسه شورای تامین استان حضور داشته و در جریان امور قرار دارند، افزود: گویا عده‌ای نمی‌خواهند بپذیرند و مطالبی را به دروغ عنوان می‌کنند، ما تمام اما و ولی‌ها را پذیرفتیم و در تمام مسائل اطلاع‌رسانی هم انجام داده‌ایم، اما اینکه هر روز عده‌ای مدارس و بازار را تعطیل کرده و مردم را به خیابان بکشانند، درست نیست.

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • تلاش قعرنشینان برای بقا در لیگ برتر هندبال مردان
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران