Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@16:08:21 GMT

ضدعفوني کردن سالزبري مشکوک است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۰۰۰۲

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنيک؛ سفارت روسيه در انگليس مشکوک است «ضد عفوني» کردن شهر سالزبري با هدف از بين بردن شواهد مسموميت سرگئي اسکريپال، جاسوس سابق روسيه در انگليس صورت مي گيرد.

به اعتقاد وزارت امور خارجه روسيه قصد مقامات انگليسي از «ضد عفوني کردن» شهر سالزبري بعد از مسموم شدن سرگئي اسکريپال، جاسوس سابق روسيه در انگليس مي تواند اقدامي براي نابود کردن شواهد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت روسيه در انگليس با محکوم کردن نبود انسجام در استدلال هاي لندن، اعلام کرد «ضد عفوني» شهر سالزبري انگليس ممکن است اقدامي براي نابود کردن شواهد در پرونده مسموم شدن سرگئي اسکريپال و لوليا دختر وي باشد.

نماينده سفارت روسيه در انگليس اعلام کرد «اين نبود انسجام که با چشم غير مسلح نيز قابل مشاهده است، ما را به اين فکر مي اندازد که ضد عفوني «سوزاندن اشياء بالقوه آلوده» را نيز شامل مي شود که عنصري سياسي با هدف نابود کردن شواهد مهم و ارزشمند است، البته در صورتي که چيزي براي اثبات کردن وجود داشته باشد. به طور مثال اين همان چيزي است که ما پيش از اين در مورد تلف شدن حيوانات همراه سرگئي اسکريپال شاهد بوديم».

به گفته اين ديپلمات روس، اگر بسياري از جاهاي سالزبري آلوده شده باشند، و اگر عامل سمي ادعايي که براي مسموم کردن اسکريپال مورد استفاده قرار گرفته، بخار نمي شود، روشن نيست چرا فقط سه نفر -سرگئي و لوليا اسکريپال و نيک بيلي، مامور پليس- مسموم شده اند.

اداره محيط زيست، غذا و امور روستايي انگليس اعلام کرده است خوکچه هاي هندي در منزل اسکريپال که پليس آن را محصور کرده بود، از بي آبي تلف شده اند و يک گربه نيز در چنين شرايط فلاکت باري در کنار آنها بوده است که يک دامپزشک تصميم گرفته بود از روي دلسوزي به حيات آن حيوان پايان دهد. بقيه حيونات در آزمايشگاه سري پورتون داون سوزانده شده بودند.

وي افزود «خلاصه اين که، نقض آشکار معيارهاي حقوق بين الملل به دست انگليس با هدف از بين بردن رد پاها بعد از صحنه سازي عليه روسيه صورت مي گيرد».

اين ديپلمات روس همچنين گفت «مقامات انگليس همچنان لازم نمي دانند به طور رسمي روسيه را از روند تحقيقات مطلع کنند. ما پيش تر نيز بارها اعلام کرده ايم اين رويکرد ابهام آميز و مخرب به کشف حقيقت کمکي نمي کند و جوامع انگليس و روسيه را به اشتباه مي اندازد».

سرگئي اسکريپال، جاسوس سابق روسيه در انگليس چهارم ماه مارس گذشته در نزديکي يک مرکز تجاري در شهر سالزبري انگليس بيهوش پيدا شد. يک هفته بعد، ترزا مي، نخست وزير انگليس روسيه را متهم کرد در مسموم شدن اسکريپال دست دارد، با وجود اين، بدون اين که براي پشتيباني از ادعاي خود هيچ گونه شواهدي ارائه کند، به اخراج 23 ديپلمات روس از انگليس مبادرت کرد.

شبکه تلويزيون اسکاي نيوز انگليس، با استناد به وزارت محيط زيست و کشاورزي انگليس اعلام کرد عامل سمي که براي مسموم کردن اسکريپال مورد استفاده قرار گرفته است، احتمالا به صورت مايع به انگليس انتقال داده شده است.

اين ديپلمات روس همچنين يادآور شد لندن پيش تر نيز «فرضيه هاي» زيادي درباره شکل عامل سمي منتشر کرده بود. روزنامه ديلي ميل آن ساندي پيش تر نوشته بود اين ماده ممکن است به شکل ژل استفاده شده باشد. اين ماده ژلي احتمالا روي دستگيره در منزل اسکريپال قرار داده شده باشد.

بر اساس فرضيه ديگري، عامل سمي احتمالا از طريق سيستم تهويه خودرو اسکريپال منتشر شده باشد.

ديپلمات روس همچنين خاطر نشان کرد «بايد توجه کرد که ساختارهاي رسمي انگليس هرگز تاييديه يا تکذيبيه اي در اين زمينه منتشر نکرده اند. فردا چه فرضيه اي مطرح خواهد شد؟».

روسيه همواره اين ادعاهاي لندن را تکذيب کرده است. در آغاز ماه آوريل محققان آزمايشگاه پورتون داون، اذعان کردند قادر نيستند کشوري را که عامل سمي استفاده شده در اين اقدام به قتل از آنجا وارد شده است، شناسايي کنند. دولت روسيه بارها از لندن خواست به اين کشور اجازه دهد در اين تحقيقات مشارکت کند.

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد يک آزمايشگاه مستقل در سوئيس نمونه هاي جمع آوري شده توسط سازمان منع سلاح هاي شيميايي در سالزبري را تجزيه کرده و ردپاي عاملي سمي به نام بي زد را شناسايي کرده است.

فرمول اين ماده بخشي از زرادخانه ارتش آمريکا، انگليس و همچنين ساير کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي، ناتو را تشکيل مي دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید

در روز‌های اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم، به‌عنوان مثال یکی از این پیامک‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامک‌ها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.

 از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف شد و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک‌های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

منبع: تسنیم

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه