Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امشب 29 فروردین با نمایش فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی به صورت رسمی آغاز می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنامه نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت رسمی از امشب چهارشنبه 29 فروردین ماه با اکران فیلم «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم مجید مجیدی محصول کشور هندوستان است که برای نخستین بار در ایران در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی می شود. «آن سوی ابرها» امشب ساعت 21 در پردیس چارسو کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش دارد و همچنین سینما فلسطین در سالن های 1 و 2 ساعت 21 این فیلم 120 دقیقه ای را به نمایش می گذارد. «آن سوی ابرها» داستان برادر (ایشان خاطر) و خواهری (مالاویکا موهانان) را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. ای. آر. رحمان آهنگساز و آنیل مهتا مدیر فیلمبرداری فیلم هر دو جزو چهره‌های مطرح سینمای هند هستند که در فیلم جدید مجیدی با او همکاری کرده‌اند. این فیلم محصول مشترک کمپانی‌های «زی استودیو» و «ناماه پیکچرز» است. این فیلم اولین بار در دنیا اکتبر سال گذشته در بخش مسابقه رسمی شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) نیز بود. اکران بین‌المللی فیلم «آن سوی ابرها» از ۲۰ آوریل مصادف با ۳۱ فروردین، یک روز پس از نمایش در افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر در ۳۴ منطقه از جمله هند آغاز خواهد شد. فیلم مجیدی در مناطق حوزه خلیج فارس از جمله کویت، عمان، بحرین، قطر، دوبی و... در بیش از ۷۰ سالن سینما به نمایش عمومی درخواهد آمد و همچنین در آمریکا، کانادا، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و... نیز اکران خواهد داشت. مجید مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول الله» است. «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ اولین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به همراه داشت. آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز (Caribetoons International Aanimation Festival) کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا ی کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد. 

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ست که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعدادهایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند. 

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آنها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابرها سفر می‌کنند...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از؛ مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد