Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، حجت اله میرزایی با حضور در برنامه تهران بیست با بیان اینکه مدیران شهری از نقد و انتقاد بهره مند می شوند ، اظهار داشت: اشکال اصلی ما در هفت ماه گذشته عدم شکل گیری فضای گفت و گوی مناسب با شهروندان درخصوص اقدامات انجام شده و برنامه های اقدام برای آینده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی با اشاره به اینکه در طول این مدت گام های مهمی برداشته شده است ، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید ارزیابی از وضع امروز تهران با توجه به متغیرها و شاخص های مختلف انجام می شد؛ برای مثال وضعیت مالی شهرداری تهران چیست؟ چه تعداد پروژه در حال اجرا و نیمه تمام داریم؟ وضعیت و ساختار منابع انسانی چگونه است؟ یا از نظر سازماندهی و مدیریت در چه وضعیتی قرار داریم؟.
وی با اشاره به اینکه این مسائل نقطه عزیمت ما برای کارهای بعدی را نشان می دهد اظهار داشت: با نگاه برنامه ریز، امروز نظام مدیریت شهری با ویژگی هایی مواجه است که وجود 52 هزار میلیارد تومان بدهی و 35 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام یکی از آنهاست و اگر این اعداد با نرخ های تورم آینده تعدیل شود به رقم های بزرگی تبدیل خواهد شد.
معاون شهرداری تهران تصریح کرد: اما با این موضوع که گفته شود شهرداری قبلی این میزان بدهی داشته یا اینقدر مفاسد به جا مانده است نیز موافق نیستم؛ باید توجه داشت اگر میزان بدهی های شهرداری یا حجم پروژه های نیمه تمام عنوان می شود به این معناست که شهرداری آینده نیازمند رژیم بلندمدت بدهی ها و دارایی هاست که این نگاه استراتژیک از ارزیابی وضعیت موجود بدست می آید.
وی گفت: درست است که شهرداری باید پروژه های جدیدی را شروع کند اما نگاه استراتژیک می گوید با وضعیت کنونی بجز در موارد بسیار ضروری و حیاتی پروژه جدیدی تعریف و اجرا نشود.
میرزایی یکی از پیامدهای گزارش وضع موجود را اولویت بندی پروژه ها ذکر کرد و افزود: وقتی تعدادی پروژه ناتمام داریم باید ببینیم کدام یک ضروری تر بوده و تأثیر بیشتری در کیفیت زندگی مردم و شهروندان دارد.
وی با بیان اینکه حدود 55 پروژه در نیمه دوم سال 96 به پایان رسید و 220 پروژه اولویت دار برای سال 97 مشخص شد اظهارداشت: طبیعی است سایر پروژه ها که با این معیارها اولویت کمتری داشته و کمک کمتری به عدالت شهری، کاهش آلودگی و روانی ترافیک می کند از اولویت خارج شده و منابع محدود به پروژه های اولویت دار اختصاص می یابد.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در عین حال تصریح کرد: البته این امر بدین معنا نیست که شهرداری نباید هیچ کار دیگری را آغاز کند زیرا شهر به ده ها و بلکه صدها پروژه توسعه دیگر برای بهبود کسب و کار، دست یابی به استانداردهای بهتر و تعامل با دنیا نیاز دارد.
وی با بیان اینکه باید برای اجرای این پروژه ها راه های جدیدی پیدا شود ، گفت : ارزیابی کمک می کند برای اجرای این پروژه ها در جستجوی سایر منابع مانند سرمایه گذاری بخش خصوصی باشیم.
میرزایی در پاسخ به برخی انتقادها درخصوص منفعل بودن مدیریت شهری جدید بیان کرد: در این مدت اقدامات خوبی برای شناسایی پروژه های سرمایه پذیر در حوزه های مختلف انجام و نزدیک به 200 پروژه بزرگ شناسایی شد.
وی ادامه داد: در گام بعدی تلاش شد این پروژه ها به پروژه های بانک پذیر و در سطح استانداردهای بین المللی تبدیل شوند که در همین راستا نمایشگاهی از تمامی طرح ها و پروژه های سرمایه پذیر تهران که قابلیت جذب سرمایه در مقیاس بین المللی را دارند برگزار می شود.
معاون شهردار تهران اظهارداشت: به نظر می رسد در دوره گذشته نگاه شتابان پروژه ای برای پروژه های عمرانی در حال انجام در تهران حاکم بود که این امر فرصت بازنگری و ارزیابی پیامدها و آثار آن بر نظام مدیریت شهری را از مدیران قبلی گرفته بوده است. تصور می کنم اگر امروز هم آقای قالیباف شهردار تهران بود توقف چهار ماهه ای برای بازنگری و بررسی گذشته و پیش بینی برنامه برای آینده چهار ساله شهر را احساس می کرد.
میرزایی گفت: شهرداری تهران امروز در کنار اجرای بعضی از پروژه های حیاتی برای توسعه شهر باید اصلاح ساز و کارها را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و از مدیریت پروژه ای به سمت مدیریت استراتژیک و راهبردی بلندمدت حرکت کند.
به گفته میرزایی شهردار آینده باید زبان گفتگو با مردم و مسیرهای ارتباطی با مردم که به شنیدن و گفتن موثر کمک می کند را تقویت کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رفتار یک مدیر در دوره رونق و رکود و کمبود منابع به شدت متفاوت است خاطرنشان کرد: اینکه در دوره مدیریت آقای قالیباف کارهای بزرگی در حوزه های مختلف انجام شده را تأیید می کنم و آثار عملکرد ایشان در نقاط مختلف شهر وجود داشته و قابل تحسین است اما در آن دوره شهر بسیار گران اداره شد و تأکید بیش از حد بر اجرای پروژه ها، موجب شده اصلاح ساز و کارها به فراموشی سپرده شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری یک نظام پیوسته است که از چهل سال گذشته آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است گفت: هر فردی که آمده سنگی روی سنگ ها گذاشته؛ انصاف این است که باید دست همه را بوسید و قدردان بود اما در طول زمان اولویت ها تغییر پیدا می کند و اگر در گذشته اولویت توسعه شبکه بزرگراهی بوده معلوم نیست در آینده نیز این موضوع از اولویت ها باشد.
وی تأکید کرد: امروز توسعه شبکه حمل و نقل عمومی بویژه مترو و توسعه شبکه مویرگی برای شهر تهران با هر روش و از هر منبعی که شده برای شهر تهران از نان شب واجب تر است زیرا این مساله یک مولفه بسیار مهم روی سلامت روان است.
میرزایی تصریح کرد: بخشی از آلودگی های زیست محیطی به دلیل عدم توسعه شبکه حمل و نقل عمومی است که باید در کنار همه اصلاحات زیربنایی بخش مهمی از تلاش شهرداری برای تأمین مالی اجرای پروژه های ضروری متمرکز شود.
وی درخصوص سامانه طرح ترافیک نیز اظهار کرد: تاکنون 80 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و همزمان با ثبت نام نیز اشکالات و کاستی های سامانه نیز در حال رفع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد