Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اولین گزارش خُرده فروشی مواد خوراکی در سال ۹۷ را منتشر کرد که طی آن قیمت خُرده فروشی ۶ گروه از جمله گوشت قرمز، برنج و لبنیات نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش هفتگی قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ اعلام کرد که براساس آن قیمت خُرده فروشی ۶ گروه لبنیات ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد، برنج ۰.۳ درصد، سبزی های تازه ۳.۱ درصد، گوشت قرمز ۳.۰ درصد، گوشت مرغ ۲.۱ درصد و چای ۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته اند.

با این حال قیمت خُرده فروشی ۳ گروه تخم مرغ ۱۴.۷ درصد، حبوب ۰.۱ درصد و میوه های تازه ۸.۸ دصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و قیمت خُرده فروشی گروه های قند و شکر و روغن نباتی ثابت بوده اند. بانک مرکزی توضیح داد که در سه هفته اول سال جاری به دلیل تعطیلات نوروز قیمت گیری از منابع انجام نشده است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر پاستوریزه نسبت به هفته مشابه ماه قبل معادل ۵.۳ درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۱۴.۷ درصد کاهش یافت و شانه ای ۱۲۵ هزار تا ۱۷۰ هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه دو ثابت بود و بهای برنج داخله درجه یک معادل ۰.۳ درصد افزایش داشت. در گروه حبوب قیمت نخود و عدس بدون تغییر بود. بهای لوبیا چیتی معادل ۰.۳ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۰.۸ درصد کاهش یافت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای موز معادل ۳.۷ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲.۱ درصد تا ۳۱.۵ درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای کدو سبز معادل ۱۱.۴ درصد، پیاز ۶.۳ درصد و سبزی های برگی ۲.۵ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۳.۵ درصد تا ۱۱.۵ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۳.۵ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۱.۳ درصد و گوشت مرغ ۲.۱ درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود و بهای چای خارجی معادل ۴.۹ درصد افزایش یافت.

تغییرات یکساله

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده فروشی لبنیات در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل ۷.۱ درصد، تخم مرغ ۲۶.۰ درصد، حبوب ۱.۳ درصد، گوشت قرمز ۱۴.۷ درصد، گوشت مرغ ۱۳.۷ درصد، چای ۱۸.۳ درصد و روغن نباتی ۱.۳ درصد رشد داشته اند. همچنین قیمت خُرده فروشی گروه میوه های تازه ۲.۲، سبزی های تازه ۳ درصد و قند و شکر ۸.۷ درصد کاهش یافته اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی بازرگانی مواد خوراکی خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد