Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:32:07 GMT

تور طبیعت گردی فعالان گردشگری کشور در ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۱۵۴۴

تور طبیعت گردی فعالان گردشگری کشور در ایلام آغاز شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: تور طبیعت گردی فعالان گردشگری، تورگردانان و انجمن راهنمایان کشور از امروز در این استان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در نشست فعالان گردشگری، تورگردانان و انجمن راهنمایان کشور اظهار کرد: این تور با هدف توسعه گردشگری و با اولویت طبیعت گردی و با حضور مسئولان استانی، انجمن راهنمایان، تورگردانان، کارشناسان گردشگری و باستانی و فعالان گردشگری استانی و کشوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: از فعالان حوزه گردشگری برای بازدید از جاذبه های گردشگری و طبیعی و باستانی استان دعوت شده است تا زمینه برای برگزاری تورهای گردشگری در استان بیش از پیش فراهم شود.
وی تاکید کرد: حضور راهنمایان و تورگردانان کشور در استان و بازدید از مناطق دیدنی، آثار تاریخی، طبیعی و جاذبه های گردشگری نقش بسزایی در توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های منحصر بفرد و کم نظیر استان داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه این استان با جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بکر و منحصر بفرد آنطور که باید به گردشگران معرفی نشده است، اظهار کرد: یکی از اهدافی که در برگزاری این تور دنبال می شود معرفی این جاذبه ها از طریق فعالان گردشگری کشور است.
شنبه زاده تاکید کرد: این استان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد ظرفیت بالایی برای جلب گردشگران دارد که این جاذبه ها باید برای آشنایی بیشتر مردم مناطق مختلف کشور بدرستی معرفی شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست با تاکید بر معرفی جاذبه های گردشگری استان، گفت: ورود گرشگران به استان موجب خلق ثروت و گردش منابع مالی می شود.
احمد کرمی اظهار کرد: گردشگری یکی از مهمترین مولفه های اقتصادی، اجتماعی و توسعه پایدار در جهان است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: گردشگری نقش کلیدی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان دارد و بر خلاف بخش صنعت، با کمترین سرمایه گذاری بیشترین امکان ایجاد شغل را فراهم می کند.
معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: این استان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه توسعه گردشگری است که برای معرفی آنها در سطح ملی و جهانی برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا، تور طبیعت گردی با حضور 60 نفر از فعالان گردشگری، تور گردانان و راهنمایان گردشگری کشور به مدت سه روز از 29 فروردین تا اول اردیبهشت در استان ایلام برگزار می شود و شرکت کنندگان از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری شاخص مناطق مختلف استان بازدید می کنند.
استان ایلام یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
6032/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري طبيعت گردي تورگردانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی در جلسه‌ای که با حضور آن دری ژیلتسوف، سرکنسول کشور روسیه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه برای ما در اولویت است و این آمادگی وجود دارد تا برای معرفی کرمان محتوا ارائه و کرمان را به شهروندان روسیه معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: نگاه شما به گردشگری به عنوان کلید واژه اصلی است و به طور خاص و ویژه به آن پرداخته می‌شود که در همین راستا اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان افتخار دارد که میزبان شما در باغ شاهزاده ماهان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در ۲۸ کشور لغو روادیدیم که یکی از آن ۲۸ کشور، روسیه است گفت: لغو روادید گردشگری گروهی بین دو کشور به طور متفاوت نقد شده و این یکی از نکاتی است که می‌تواند پایه اصلی تعامل ما در استان کرمان باشد.

شاهرخی در ادامه افزود: دوستان ما در حوزه اقتصادی از این مطلب مطلع باشند که در نمایشگاه‌های به میزبانی کشور روسیه رتبه اول به غرفه روابط عمومی ماهان از کرمان داده شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که در خدمت شما هستیم به طور مفصل گفت‌وگوی مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در نیمه دوم مهرماه همایش بین المللی راه ابریشم با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه‌های استان کرمان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان برگزار می‌شود که از شما به طور خاص دعوت می‌شود عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: این همایش دو روزه برگزار خواهد شد و بزرگترین شبکه بازرگانی جهان بین سه قاره بزرگ دنیا، راه ابریشم است که امیدواریم میهمان ویژه ما در این همایش بین‌المللی باشید.

شاهرخی گفت: درخواست می‌شود با توجه به لغو روادید دوطرفه و استقبالی که در واقع بین هموطنان دو کشور انجام شده تعریف شود که از طرف سرکنسولگری و وزارت امور خارجه این تلاش انجام که رفت و آمد تسهیل تا هموطنان شما در روسیه به کرمان بیایند.

کد خبر 6080845 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • باران، هنرش را در طبیعت دره شهر به رُخ کشید
  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین