Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:16:07 GMT

بقاع متبرکه شهر شیراز میزبان جشن میلاد سه نور ولایت (ع)

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۱۵۶۰

بقاع متبرکه شهر شیراز میزبان جشن میلاد سه نور ولایت (ع)

خبرگزاری شبستان: همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه بقاع متبرکه شاخص و آستان مقدس امامزادگان شهر شیراز میزبان برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) هستند.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز ضمن گرامیداشت فرارسیدن اعیاد شعبانیه از برگزاری جشن بزرگ سه نور ولایت و امامت (ع) در 18 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص شهر شیراز خبر داد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: مراسم جشن اعیاد شعبانیه در شهر شیراز در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) از پنج شنبه 30 فروردین تا شنبه یکم اردیبهشت به مدت سه شب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور استاد اخلاق آیت الله احدی از قم و قرائت دعای کمیل و سخنرانی حجت الاسلام رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز برگزار می شود که با اجرای گروه تواشیح شمیم حسینی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام صفری گرائی با بیان اینکه این مراسم جشن و سرور در محل حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) به مدت سه شب از پنج شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی محمد زرین قلم و سعید شهریور برگزار می شود، افزود: در این مراسم جشن و سرور، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی برگزار و ایستگاه صلواتی در محل حرم مطهر برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) مراسم گرامیداشت حضرت سید تاج الدین غریب (ع) در محل این آستان مقدس برگزار می‌شود، گفت: مراسم گرامیداشت حضرت سیدتاج‌ الدین غریب (ع) و اعیاد شعبانیه در روز شنبه یکم اردیبهشت از ساعت ۱6 و با حضور مداحان اهل بیت و برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور سید عباس هاشمی قاری بین المللی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صفری گرائی با اشاره به اینکه جشن اعیاد شعبانیه در محل بقعه متبرکه حضرت سید نظام الدین محمود (ع) «شاهداعی الی الله» در جمعه 31 فروردین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با ایراد سخن حجت الاسلام میر و مولودی خوانی حاج خلیل نگهبان برگزار می شود، افزود: این مراسم جشن و سرور همراه با برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقه و اهداء جوایز خواهد بود.

 

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه در محل آستان مقدس قدمگاه حضرت ابالفضل العباس (ع) به مدت سه شب با سخنرانی حجت الاسلام تجرد و مداحی رحمان ستایش، آیت اللهی و بوشهری برگزار می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز خاطر نشان کرد: ویژه برنامه بزرگداشت حضرت اباالفضل العباس (ع) در روز شنبه از ساعت 17 با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در محل این آستان مقدس برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در 2 آستان مقدس امام زادگان شمس الدین میر آخر (ع) و سید محمد (ع) قصردشت این مراسم در پنج شنبه و جمعه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان حجت الاسلام دکتر حسنی و حجت الاسلام دانش برگزار می شود، گفت: این مراسم جشن و سرور در محل امام زاده سیدمحمد (ع) پودنک در پنج شنبه همراه با قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام زارعی و مداحی غضنفری برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشن ها در محل امام زاده سیدمحمد (ع) صغاد از پنج شنبه به مدت سه روز در صبح و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم جشن و شادی با حضور مداحان اهل بیت (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام عاشوری همراه خواهد بود.

 

حجت الاسلام صفری گرائی با بیان اینکه در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در محل آستان مقدس امام زادگان سیدصادق (ع) مهدی آباد و سیدابوطالب (ع) دروازه سعدی برگزار می شود و حجت الاسلام ستاره فر و حجت الاسلام روغنیان ایراد سخن خواهند کرد، افزود: در آئینی باشکوه در محل امامزاده سیدحسین (ع) دروازه اصفهان مراسم جشن اعیاد شعبانیه ویژه بانوان از ساعت 17 با حضور سخنران خانم صفری برگزار می شود، همچنین در محل این آستان مقدس در پنج شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام موسوی ایراد سخن خواهد کرد و با حضور مداح اهل بیت راسخ قدم نوای مولودی خوانی و مدیحه سرایی در محل این آستان مقدس طنین انداز می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز تاکید کرد: در محل آستان مقدس امامزادگان سید حسن (ع) و سید ابوطالب (ع) واقع در وزیرآباد مراسم جشن و سرور میلاد سه نور کربلا همراه با برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی در پایان اضافه کرد: این مراسم‌های جشن و سرور در کلیه بقاع متبرکه به همراه اقامه نماز مغرب و عشا است که با برپایی ایستگاه صلواتی، شیرینی و شربت میزبان عموم مردم خواهند بود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت روز ارتش حمایت از کالای ایرانی حسن روحانی خبرگزاری شبستان بسیج مسابقات بین المللی قرآن کانون های مساجد آمریکا سامانه سجا اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اوقاف و امور خیریه فارس شیراز کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در بیت حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد. 

در این مراسم سخنرانان به بیان سیره، منش و نقش امام صادق (ع) در ترویج مکتب و فقه اهل بیت (ع) و مرثیه سرایان به ذکر مراثی در رثای این امام همام پرداختند. 

در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) مراسم‌های عزاداری در شهر‌های مختلف استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)