Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بختیار حاجتی امروز در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان چادگان اظهار کرد: 700 هکتار از باغات چادگان در معرض خشک‌سالی بوده و اکثر رودابه‌ها و نهرهای فصلی در حال حاضر خشک هستند؛ در بخش چناررود باید اقداماتی از جمله آب‌رسانی سیار و تأمین لوله به باغات انجام گیرد تا بتوان باغات را با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که صورت گرفته، از خشکسالی نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه‌ای که در جهاد کشاورزی استان تشکیل شد بر تأمین تانکر برای شهرستان در فصول گرم سال تأکید شد و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته تأمین 8 تانکر 10 هزار لیتری نیاز شهرستان است با شرایط موجود اولویت فقط تأمین آب شرب است.

مهدی اسدپور فرماندار شهرستان چادگان نیز از تشکیل 8 جلسه شورای حفاظت از منابع آب چادگان در سال 96 خبر داد و بیان داشت: با توجه به بحران آب و ضرورت صیانت از منابع آبی، همه مسؤولان باید به مدیریت صحیح از منابع فعلی اقدام ویژه داشته باشند که در سال جاری تعداد 12 جلسه برای اهمیت این امر در چادگان پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم جهت صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنان نیز حداکثر همکاری را با ما داشته باشند.

فرماندار شهرستان چادگان گفت: با توجه به مشکلات کم‌آبی، جداسازی آب شرب از فضای سبز باید در دستور کار اصلی شهرداری‌ها قرار گیرد؛ در این زمینه قسمتی از کار توسط شهرداری چادگان انجام‌گرفته و مابقی باید حداکثر تا نیمه خرداد ماه سال جاری اقدام شود چراکه از تاریخ یادشده آب شرب برای فضای سبز توسط شرکت آب و فاضلاب چادگان قطع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش شهردار رزوه، آب فضای سبز 100 عملیاتی شده و پس از تاریخ فوق‌الذکر مسؤولیت تأمین آب با نهاد مربوطه خواهد بود.

مجتبی حاجتی رئیس اداره محیط‌ زیست چادگان بر پیگیری قانونی این اداره در ورود پساب‌های سطحی به دریاچه از مجموعه‌های تفریحی خبر داد و عنوان داشت: با توجه به حجم کم‌آبی می‌طلبد که سریعاً نسبت به موارد بهداشتی و ساخت تصفیه‌خانه اقدام شود؛ البته با دستور فرماندار چادگان قرار بر تسریع موارد در این حوزه در کمترین زمان ممکن شد.

ولی‌اله میرزایی مسؤول یگان حفاظت از بستر رودخانه زاینده‌رود از مدیران در حوزه آب درخواست کرد مقدار آب مورد نیاز شرب شهرستان حوزه شهری و روستایی را پیش‌بینی و اعلام کنند و یادآور شد: اقداماتی ازجمله آب‌رسانی سیار در بعضی موارد قطعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بر ضرورت بهره‌برداری فاضلاب 4 روستا مخصوصاً مشهد کاوه از توابع بخش مرکزی و بیشتر «فراموش‌جان» از توابع بخش چنارود تأکید کرد.

زمانی مدیر آبشار شهرستان چادگان گفت: با عنایت به مشکل کمبود آب به ویژه در روستاهای شهرستان از جهاد کشاورزی درخواست می‌کنیم نسبت به آگاهی‌بخشی کشاورزان در جهت کاشت جدید اقدام کنند و عنوان کرد که نخستین اولویت تأمین آب شرب است و در حال حاضر 8 روستا از طریق چاه اجاره‌ای و آب‌رسانی سیار انجام می‌شود که با شرایط موجود احتمال افزایش روستاها وجود دارد.

وی عنوان کرد: اگر در مصرف آب شرب 20 درصد صرفه‌جویی شود با مشکلات کمبود آب مواجه نخواهیم شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن