Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:18:24 GMT

استفاده از کالای ایرانی در مدارس استان سمنان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۲۳۴۴

استفاده از کالای ایرانی در مدارس استان سمنان تقویت شود

سمنان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه هدف‌گذاری این سازمان حرکت در مسیر شعار سال است، گفت: استفاده از کالای ایرانی با محوریت تولید استان در مدارس تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش کمیته ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق استان ضمن بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی و تولید استان در مدارس تقویت شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف‌گذاری آموزش‌وپرورش سمنان حرکت در مسیر شعار سال است بنابراین به دنبال فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی با محوریت تولید استان در مدارس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه دشمن از جنگ نظامی علیه ایران ناامید و به دنبال تحقق جنگ نرم فرهنگی است، افزود: برای عملیاتی کردن شعار سال باید بر تولیدات داخل تعصب داشته باشیم و برای مهار توطئه‌های دشمنان کالای ایرانی را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه فرهنگیان و دانش آموزان می‌توانند در حمایت از شعار سال نقش‌آفرین باشند، ابراز داشت: در شرایطی که دشمن فکر جوانان ما را هدف خود قرار داده است باید راهکارهایی برای مهار توطئه دشمن پیدا کرد که در این بین استفاده از کالاهای تولید داخل در مدارس می‌تواند راه مناسبی برای حمایت از شعار سال قلمداد شود.

دستورانی بابیان اینکه اخلاق، معنویت، مهارت و خلاقیت چهار راهبرد مهم آموزش‌وپرورش استان طی سال جاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های جامع آموزشی می‌توان به تحقق این چهار راهبرد دست‌یافت که در این بین نقش خانواده‌ها به عنوان اولین مرکز تعلیم و تربیت استان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تضعیف ارکان خانواده است و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای آن در نظر دارد لذا باید در آموزش‌وپرورش علاوه بر گسترش امید و نشاط، انجام اقدامات بنیادین برای تقویت بنیان خانواده در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور

علیرضا جیلان اظهار داشت: نمد کاربرد‌های زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها به‌عنوان زیرانداز است.

وی افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استفاده می‌شود.

جیلان تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و اضافه کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی، یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

جیلان بیان داشت: برای احیای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

وی گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر