Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@16:33:38 GMT

سازمان ملل ارتش میانمار را در لیست «شرم» قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۲۶۰۱

سازمان ملل ارتش میانمار را در لیست «شرم» قرار داد

ارتش میانمار از سوی سازمان ملل در لیست گروه‌هایی قرار گرفت که مرتکب خشونت جنسی شده است.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل سازمان ملل برای اولین بار ارتش میانمار (تادماداو) را در لیست گروه‌هایی قرار داد که در مناقشه این کشور مرتکب خشونت جنسی شده‌اند. در گزارشی که روز گذشته به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد به جزئیات خشونت جنسی نیرو‌های مسلح میانمار در ۲۰۱۷ و گروه‌های مسلح غیردولتی در ۱۹ کشور اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش تهدیدات گسترده و خشونت جنسی نیرو‌های مسلح میانمار با هدف تحقیر، ارعاب و مجازات اقلیت روهینگیا صورت گرفته است. زنان و دختران روهینگیایی به عنوان متولیان و عاملان تکثیر این اقلیت نژادی هدف قرار گرفتند. دیده‌بان حقوق بشر نیز ارتش میانمار را عامل خشونت جنسی گسترده علیه زنان میانمار معرفی کرد و فعالیت آن‌ها در جریان عملیات‌های پاکسازی از اکتبر ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۷ را معادل جنایت علیه بشریت دانست.

ارتش میانمار مدت‌های بسیاری است که در جریان مناقشات مسلح نژادی این کشور نقش داشته و در گزارش دبیرکل سازمان ملل به این مسئله اشاره شده که نیرو‌های امنیتی در درگیری‌های اخیر ایالت‌های کاچین و شان از زنان و دختران سوءاستفاده کرد‌ه‌اند.

پرامیلا پتن، نماینده ویژه سازمان ملل در پرونده خشونت‌های جنسی میانمار ماه دسامبر با آنگ سان سوچی رهبر میانمار و مقامات نظامی این کشور دیدار و خواستار تعهد آن‌ها شد، اما دولت بار‌ها از این مسئله امتناع کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003MyZ

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیرو‌های مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: دانشجو

tags # اسرائیل ، یمن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت