Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@05:59:35 GMT

مار جعفری از جنوب به شمال رفت! + عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۲۷۲۵

مار جعفری از جنوب به شمال رفت! + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: یک حلقه مار سمی از نوع جعفری که غرفه‌داران و مردم میدان بار رشت را به وحشت انداخته بود، بوسیله ماموران یگان حفاظت محیط زیست رشت زنده‌گیری شد.

اصغر خودکار افزود: این مار سمی به طور اتفاقی و بوسیله کامیون حامل بار سبزی از مناطق گرمسیری جنوب به میدان بار رشت آمده بود و راننده از وجود این حیوان کاملاً بی‌اطلاع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مار جعفری از گونه‌های سمی مناطق جنوب کشور است، این مار در پاکستان، هند، سری لانکا، قسمت‌هایی از خاورمیانه و در شمال خط استوا در آفریقا یافت می شود.

جریمه صید و شکار مار جعفری در ایران مبلغ سه میلیون ریال است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مار جعفری رشت گیلان جام جم آنلاین مار جعفری از جنوب به شمال رفت عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد