Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: رئیس سازمان امدادونجات به همراه معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر طی مراسمی با تعدادی از خانواده های حادثه دیده سانحه هواپیما تهران-یاسوج دیدار کردند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در این مراسم برخی از اعضای خانواده‌های حادثه Incident دیده به بیان مشکلات و گله های خود پرداخته و با قدردانی از زحمات جمعیت هلال احمر، خواستار پیگیری و رسیدگی بیشتر و بهتر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ما همراه خانواده های داغدار هستیم
مرتضی سلیمی؛ رئیس سازمان امدادونجات در این مراسم خطاب به خانواده ها گفت: ما همراه و کنار شما خانواده‌‌های داغدار هستیم و همه هدف ما به آرامش رسیدن بازماندگان این حادثه است، از همین رو نیروهای امدادی ما سال تحویل را در کوه دنا بودند تا حتی کمک رسانی ساعتی عقب نیفتد.
سلیمی با بیان اینکه تنها نیروهای امدادی هلال‌احمر در منطقه ماندند، اظهار کرد: امیدواریم با بهبود اوضاع جوی امدادرسانی دوباره با توان بیشتر آغاز شود و با توجه به تقسیم بندی های انجام شده با برنامه بهتر عملیات را ادامه دهیم.
وی با اشاره به فعالیت تمام و کمال امدادگران در روزهایی که اوضاع جوی مساعد بود گفت: کارنامه موفق ما در دنا این حس را به ما القا می‌کند که نباید وجدان ناراحتی برای کسری کار داشته باشیم.
سلیمی با بیان اینکه عملکرد ما بیانگر انتقال بیشترین قطعات و پیکرها از جانباختگان است، اظهار داشت: برخی از مناطق کوه دنا تا حدود ۵ متر برف و یخ وجود دارد که عملیات واقعا در این مناطق سخت و طاقت فرسا است.
رئیس سازمان امدادونجات تاکید کرد: از لحاظ شرایط فنی، نیروی انسانی و لجستیک ما هیچ مشکل و کمبودی نداریم. در ابتدای این حادثه ما تجهیزات و امکاناتی که تیم های عملیاتی نیاز داشتند سریعا برایشان تامین کردیم و به منطقه فرستادیم.
در حوادثی با ریسک بالا، عملیات متوقف می شود اما در دنا عملیات ادامه دارد
شاهین فتحی؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تجربه این حادثه را دارد، گفت: من حس و حال شما رو کاملا درک میکنم، چراکه تجربه چنین اوضاع و حادثه ای را دارم، ما باید احتیاط های لازم جهت اعزام نیروهای امدادی را مهیا کنیم و نباید بی مهابا اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه برای بهتر انجام شدن عملیات انتقال پیکرها، ساعت ها با ارتش و سپاه جلسه برگزار میکردیم بیان کرد: وقتی میگوییم وضعیت جوی باید مساعد باشد، منظورمون آب و هوای آفتابی نیست، بلکه امدادگران ما در دمای منفی ۱۵ درجه هم دست از کار برنداشتند.
فتحی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال احمر و ارتش توان عملیاتی بین المللی دارند و عملیات های بین المللی را انجام داده اند. در بسیاری از کشورها، برخی از حوادث که ریسک بالایی دارند از انجام عملیات خودداری می‌شود اما ما با تمام توان خود به عملیات جست‌وجو در دنا ادامه می‌دهیم.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران حوادث Accidents حادثه Incident اخبار حوادث خانواده سقوط هواپیما هلال احمر امدادگران سقوط هواپیمای مسافربری سقوط هواپیما انتقال سقوط هواپیما تهران یاسوج عکس جوان ایران دختر پسر فیلم اعدام زندگی قتل مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود

هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: خانواده هایی که خانه‌های آنها در حادثه آتش سوزی بامداد امروز این روستا از بین رفته در چادرهای هلال احمر گیلان اسکان داده می‌شوند.

وی با اینکه برای اسکان تمام خانواده های خسارت دیده آمادگی داریم، افزود: توزیع غذای گرم نیز در دستور کار قرار گرفته و از امشب بین خانوارهای حادثه دیده توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: توزیع سایر بسته های غذایی نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این پیوند گفت: بر اساس آخرین آمار ۶۰ خانواده ساکن روستای امام زاده ابراهیم شفت که در این منطقه ساکن هستند و جای دیگری ندارد آسیب دیده و ساکنان سایر منازل آسیب دیده به صورت فصلی به این روستا می آیند و ساکن دایمی آن نیستند.

محمدرضا حق بین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه خانواده‌ ها ساکن این روستا که منازل آنان آسیب دیده اند در چادرهای هلال احمر و حسینیه امام زاده ابراهیم شفت اسکان داده می شوند و غذای گرم در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مربوطه پای کار هستند، افزود: در نشست با استاندار گیلان تصمیم‌های بعدی گرفته می شود.

در آتش سوزی بامداد پنجشنبه در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی دچار خسارت گسترده شد؛ این حادثه تلفات جانی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نجات ۷ نفر در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول