Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت آواپزشک در شهرستان آشتیان افزود: تامین امنیت و بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی برنامه اولویت دار امسال وزارت کشور است و یکی از شاخص های مهم در پیشبرد این برنامه ها، حمایت از تولید داخل و اصلاح نواقص و کمبودها در زنجیره تولید و مصرف است.

وی اظهار کرد: دستیابی به دانش فنی و بومی سازی فناوری در تامین نیازهای راهبردی به ویژه کالاهای سلامت از سرفصل های مهم برای کشور است که شرکت آوا پزشک از واحدهای موفق در این عرصه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: دولت تسهیلاتی را برای توسعه و حمایت از واحدهای تولیدی همانند سال گذشته در نظر گرفته که این منابع در راستای تامین نقدینگی و توسعه و بازسازی صنایع قابل پرداخت است و می توان با بهره گیری از این ظرفیت به صورت هدفمند در حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی گام برداشت.

جبارزاده ادامه داد: مصادیق حمایت از تولید باید عمیق و عملی دیده شود چرا که پیامد های آن در حوزه اجتماعی و فرهنگی و مناسبات زندگی مردم نمود می یابد و در این راستا باید از هر حرکت بی برنامه و یا شعار زده خودداری کرد.
 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی تامین امنیت دولت دولتی و خصوصی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک

زهرا اسماعیل زاده درباره نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک حرارتی ادامه داد: پیرو ابلاغ دستورالعمل توسعه مولد‌های مقیاس کوچک در سال ۱۳۸۷ این برنامه در دستور وزارت نیرو و شرکت توانیر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای توسعه نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک تا کنون تعداد ۳۱۳ نیروگاه با ظرفیت نامی ۲۳۴۲ مگاوات در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مجری طرح تولید پراکنده و انرژی‌های نو افزود: این نیروگاه‌ها با توجه به نزدیک بودن به محل مصرف، علاوه برتامین برق، مزایایی از جمله کاهش تلفات و بهبود کیفیت توان را دارند.

اسماعیل زاده گفت: در سال گذشته تولید نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک حرارتی در پیک تابستان به ۱۲۵۰ مگاوات رسید و توان تأمین شده در لحظه پیک سال ۱۴۰۲ نیز برابر ۱۱۲۵ مگاوات بوده است.

سرپرست مجری طرح تولید پراکنده و انرژی‌های نو خاطرنشان کرد: اغلب نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک با مشوق دولت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از طریق سازوکار عقد قرارداد خرید تضمینی بلندمدت با شرکت‌های برق منطقه‌ای، تولید برق را به عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: علاوه براین، تسهیلاتی همچون در اختیار قراردادن زمین در شهرک‌های صنعتی و ساختگاه‌های قابل استفاده در صنعت برق (زمین پست‌ها)، تعرفه سوخت نیروگاهی و تضمین آن و معرفی به نهاد‌های تأمین مالی برای اخذ تسهیلات نیز از جمله راهکار‌های افزایش مشوق‌های توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده است.

اسماعیل زاده افزود: در جهت توسعه هدفمند این مولد‌ها در برنامه ششم، نقاط حائز اولویت احداث نیروگاه در کشور احصا شده و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در این نقاط توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با ابلاغ "مصوبه مقررات (نرخ و ضوابط) عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک" توسط وزیر نیرو، توسعه مولد‌های مقیاس کوچک حرارتی دارای توجیه فنی و اقتصادی با امکان ترانزیت برق تولیدی از طریق قرارداد‌های دوجانبه این نیروگاه‌ها با صنایع از سوی دولت دنبال می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در این سازوکار سرمایه‌گذار احداث نیروگاه مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد دوجانبه با مصرف‌کنندگان اقدام کند و مصرف‌کننده طرف قرارداد دوجانبه در صورت تولید نیروگاه، به همان میزان مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف در دوره اوج بار نمی‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد
  • رئیسی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است