Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، سرهنگ خانباز امير افضلی در کارگاه آموزشی ویژه جوامع محلی با موضوع اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی جنگل‌ها و مراتع گفت: این کارگاه آموزشی با هدف تجدید میثاق با اهداف یگان حفاظت در راستای حراست از عرصه‌های ملی از جمله، جنگل، مرتع، معدن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شده است.

وی ارتقا سطح بینش و آگاهی اعضای جوامع محلی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد و افزود: عشایر باید از زمان کوچ، نحوه استفاده از مراتع و تعداد دام‌ها در این محل‌ها و معدن‌داران نیز از اصول پایبندی به مجوزها و قراردادها آگاهی داشته باشند.

امیرافضلی تصریح کرد: اعضای جوامع محلی نمایندگان منابع طبیعی در عرصه‌ها هستند و باید هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قطع درختان و ... را با استفاده از کد 1504 به یگان حفاظت گزارش و طبق قانون اقدامات اولیه را برای پیشگیری در این زمینه رأسا انجام دهند.

وی حفظ خاک، تولید علوفه دام‌ها و گیاهان صنعتی و دارویی، جلوگیری از فرسایش خاک و ... را از جمله فواید جنگل‌ها و مراتع خواند و افزود: اهمیت وجود تفرجگاه‌های جنگلی و حفظ گونه‌های جانوری بر کسی پوشیده نیست بر همین اساس باید دقت لازم در حفاظت از آن‌ها مد نظر قرار گیرد.

امیرافضلی گفت: منابع طبیعی را میراث گذشتگان و امانت آیندگان هستند ،با وجود آثاری که این منابع خدادادی دارند، اکنون به شدت در معرض تخریب هستند و با ابراز تأسف مهم‌ترین عامل آن انسان است که با بهره‌برداری بی‌رویه از مراتع، آتش‌سوزی جنگل‌ها، تبدیل اراضی مرتعی به کشاورزی و غیر کشاورزی و ... منجر به وقوع این آسیب‌ها می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: وجود مناطق کوهستانی و صعب‌العبور، عدم وجود جاده دسترسی مناسب، پایگاه‌ها، امکانات پیشرفته و ماشین‌آلات سنگین اطفا حریق، کمبود نیرو و ... از جمله عواملی هستند که حفاظت از عرصه‌ها را با مشارکت مردم امکان‌پذیر می‌کند.

امیرافضلی اظهار کرد: با توجه به اینکه 95 درصد اراضی منطقه جنوب کرمان ملی هستند، ما برای حراست و صیانت از آن‌ها به شدت نیازمند همکاری مردم به ویژه اعضای جوامع محلی و همیاران طبیعت هستیم تا در این عرصه بهتر عمل کنیم.

یادآور می شود:کارگاه آموزشی ویژه جوامع محلی با موضوع اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی «جنگل‌ها و مراتع» با حضور همیاران طبیعت، مرتع‌داران و مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در محل سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/ح

بومی ها به نگهداری منابع طبیعی کمک کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخباراقتصادی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط