Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:42:56 GMT

خط آهن هرات – خواف اواخر خرداد افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۴۳۵۶

خط آهن هرات – خواف اواخر خرداد افتتاح می شود

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که قطعه سوم خط آهن هرات – خواف تا اواخر ماه جوزا/ خرداد سال جاری در این ولایت به بهره برداری می‌رسد.

فرهاد خادمی، ولسوال غوریان ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از قطعه سوم خط آهن هرات – خواف، تسهیلات لازم در بخش ترانزیت کالا از کشور ایران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط راه‌آهن هرات – خواف به طول ۱۹۱ کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده‌ و ایران ملزم به ساخت سه قطعه به طول ۱۱۴ کیلومتر از این خط است. قطعه سوم و چهارم در داخل خاک افغانستان ساخته می‌شود.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت که بودجه کافی برای آغاز کار فاز اول و دوم قطعه چهارم خط آهن هرات- خواف وجود دارد. فاز دوم قطعه چهارم به کمک کشور ایتالیا ساخته می‌شود. دولت ایران دو سال پیش تعهد سپرده بود که حدودا ۴۰ میلیون یورو برای تکمیل این خط آهن کمک کند.

خط آهن هرات – خواف پس از ورود به خاک افغانستان از ولسوالی غوریان به ولسوالی زنده‌جان و از آن‌جا به میدان هوایی هرات امتداد می‌یابد.

آگاهان اقتصادی به این باورند که با تکمیل شدن خط آهن هرات – خواف که بزرگترین پروژه مشترک ایران و افغانستان در ولایت هرات شمرده می‌شود، هزینه کالاهای وارداتی و صادراتی میان ایران و افغانستان کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خط آهن هرات خواف ره آهن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید AFC از ایران و افغانستان/ ایران زنگ خطر را به صدا درآورد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا برابر کویت با ارائه یک نمایش چشمگیر موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر به برتری برسد و به عنوان تیم اول راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. ملی پوشان کشورمان در این مرحله باید با قرقیزستان دیدار کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از این بازی به تمجید از ملی پوشان ایرانی پرداخت و نوشت ایران با این پیروزی زنگ خطر قهرمانی را برای سایر تیم‌ها به صدا درآورد.

تیم ملی افغانستان هم بعد از پیروزی ۳ بر ۲ برابر بحرین موفق شد با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به کویت به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص صعود تیم ملی افغانستان هم نوشت: افغانستان با صعود به مرحله یک چهارم نهایی تاریخ سازی کرد و در اولین حضورش در این مسابقات موفق به صعود از گروهش شد.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:
* تاجیکستان - افغانستان ۱۰:۳۰
* ایران - قرقیزستان ۱۲:۳۰
* تایلند - عراق ۱۴:۳۰
* ازبکستان - ویتنام ۱۷:۳۰

کد خبر 6085859

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • ایران - قرقیزستان، یک گام تا جام جهانی
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • تمجید AFC از ایران و افغانستان/ ایران زنگ خطر را به صدا درآورد
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران