Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز امروز، 29 فروردین‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: 29 فروردین هر سال یادآور حماسه‌آفرینان ارتش و نیروی پرتوان زمینی ارتش در سال 1358 یعنی درست سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های گوناگون انقلاب در اقصی نقاط كشور و در دفاع از تمامیت ارضی و حفظ ثغور و مرزهای میهن اسلامی در رویارویی با گروه‌های مختلف داخلی و خارجی در مرزهای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امام خمینی(ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه (لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران) قلمداد کرده و به‌عنوان بزرگترین حامی ارتش پای به میدان نهاد و طی پیامی ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام و یکپارچگی ارتش، در روز 28 فروردین 1358 فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز 29 فروردین را روز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران حماسه‌آفرینی‌های كاركنان نیروی زمینی ارتش نامگذاری كردند.

اجرای پرش سقوط آزاد تكاوران در 6 استان كشور
فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در ادامه سخنان خود از اجرای پرش سقوط آزاد همزمان تکاوران تیپ ۵۵ هوابرد در ۶ مركز استان کشور خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
وی به سایر برنامه‌های تیپ 55 هوابرد شیراز به مناسبت روز ارتش اشاره كرد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان‌تیپ، تجلیل از خانواده‌های شهدا و بازنشستگان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری همایش کوهنوردی و پیاده‌روی با حضور كاركنان پایور و وظیفه و تجلیل از کارکنان وظیفه نمونه و همچنین کارکنان وظیفه دوران دفاع مقدس این تیپ از دیگر برنامه‌های تیپ 55 هوابرد شیراز به‌مناسبت روز ارتش است.

 تیپ 55 هوابرد نخستین یگان اعزام شده برای مبارزه با ضد انقلاب در منطقه كردستان بود
فرمانده تیپ 55 هوابرد در ادامه به حماسه‌آفرینی‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در دوران هشت ساله حماسه و ایثار و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اشاره كرد و گفت: تیپ۵۵ هوابرد شیراز به‌عنوان یك واحد واكنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است كه در جهت انجام مأموریت خود به عنوان اولین یگان پس از به ثمر رسیدن انقلاب شكوهمند اسلامی ایران جهت مبارزه با عناصر ضد انقلاب از تاریخ ۲۸ آبان سال ۱۳۵۸ به منطقه كردستان اعزام شد و در این راستا شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی كرد.
وی ادامه داد: تیپ ۵۵ هوابرد بلافاصله ۳ روز قبل از جنگ تحمیلی به سوی مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب اعزام شد كه برابر منویات مقام معظم رهبری، گسیل تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به جبهه‌های جنوب، دل مسئولان نظام را خرسند كرد.
بهمن زیاری اظهار كرد: تیپ ۵۵ هوابرد در دوران دفاع مقدس تقریباً در تمامی عملیات‌های بزرگ شركت داشته است و عمدتاً به‌عنوان یگان خط شكن در نوك پیكان عملیات‌ها نقش تعیین‌كننده و كلیدی خود را ایفا كرده است به طوری كه در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۶۰ هزار رزمنده از طریق این تیپ به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل اعزام شدند.

تقدیم 2350 شهید از تیپ 55 هوابرد به نظام جمهوری اسلامی
فرمانده تیپ 55 هوابرد سپس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون كفن و والامقام جمهوری اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به 2350 آلاله به خاك و خون خفته و 12700 جانباز سرافراز تیپ 55 هوابرد در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامی ما حاصل و ثمره مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار ملت قهرمان ایران اسلامی و با تقدیم شهدای زیادی به دست آمده و گویای استقلال و آزادی ملت شجاع ما است.
وی با بیان اینكه خون شهیدان باعث شد این نظام مقدس امروز مقاوم‌تر و استوارتر از همیشه در دنیا بدرخشد، افزود:‌ فرهنگ شهادت است که باعث پیروزی ما شده و ما باید این فرهنگ شهادت‌طلبی و اعتقاد و ایمان قلبی را در این کشور و ملت تقویت كنیم.
بهمن‌زیاری یادآور شد: بر همه اقشار جامعه لازم است که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای به خاک و خون خفته انقلاب هر چه در توان دارند به کار گیرند. ما در برابر این شهدا مسئولیم و باید کاری بکنیم که شرمنده این شهدا نشویم.

اشاره به عملیات‌هایی كه تیپ 55 هوابرد نقش مؤثری در آن داشته است
فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز در ادامه گفت: از جمله عملیات‌های بزرگی كه این تیپ نقش مؤثر و تعیین كننده‌ای در آن داشته است به ترتیب می‌توان به ثامن‌الائمه(ع)، طریق القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجرها، كربلاها، مسلم‌بن عقیل، محرم، قادر، بدر، الله اكبر، خیبر، عاشورا، حاج عمران و غیره اشاره كرد.
وی سپس به تشریح برخی از رشادت‌های تیپ ۵۵ هوابرد به نقل از برخی از فرماندهان وقت تیپ و برابر اسناد و مدارك موجود پرداخت و افزود: طبق روایت امیرسرتیپ كریم عبادت، فرماندهی وقت تیپ، دلیرمردان این تیپ در عملیات بیت‌المقدس اولین رزمندگانی بودند كه به دروازه‌های خرمشهر رسیدند.
فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز اضافه كرد: همچنین به نقل از سرهنگ عباس كیانا، فرمانده وقت گردان ۱۲۶ هوابرد، در عملیات فتح‌المبین به قدری موفقیت رزمندگان این تیپ چشم‌گیر بود كه سرلشكر دخیل علی حلالی، اولین سرلشكری از اسرای حزب بعثیون كه فرمانده قرارگاه عراق بود، توسط رزمندگان گروهان یكم گردان ۱۲۶ تیپ ۵۵ هوابرد به اسارت درآمد و به منطقه عقب منتقل شد.

 شكارچی تانك دفاع مقدس از تیپ ۵۵ هوابرد بود
وی همچنین به معرفی یكی از رزمندگان شاخص تیپ ۵۵ هوابرد پرداخت و گفت: سرهنگ چترباز و جانباز ۵۰ درصد، رفیع غفاری، معروف به شكارچی تانك از جمله رزمندگان شاخص این تیپ است كه در طول جنگ تحمیلی حدود ۲۰۰ دستگاه تانك و نفربر دشمن كه معادل ادوات یك لشكر زرهی عراق است را منهدم كرد و بیش از ۵۰ دستگاه تانك دشمن را سالم به غنیمت گرفت و در این راه ۷ مرحله مجروم شد.
بهمن زیاری بیان كرد: تیپ ۵۵ هوابرد شیراز، ۱۴ ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی از تاریخ ۲۸ آبان سال ۵۸ تا ۲۸ شهریور سال ۷۲ با ۸۶۱ بار جابجایی، رسالت و دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت قدرشناس و فهیم ایران ادا كرد و به پادگان سرزمینی خود برابر طرح رجعت عزیمت كرد.

 تیپ 55 هوابرد نخستین یگان منتقل كننده تانك در عملیات مشترك
وی یادآور شد: تیپ 55 هوابرد شیراز نخستین یگان در سرتاسر دنیاست كه توانسته است تانك را در عملیات مشترك هوابرد منتقل كند و این تیپ توانست با اقتدار تانك را با چتر مانند تجهیزات دیگر بار، پرتاب كند و پس از فرود آن را بلافاصله عملیاتی كرده و تانك از سلامت كامل رزمی و جنبشی برخوردار و آماده شركت در درگیری باشد.
فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز گفت: در حال حاضر این یگان منحصر به فرد، در سطح منطقه از كفایت و آمادگی رزمی بسیار خوب و بالایی برخوردار است و برابر آموزه‌های مرتبط یگان هوابرد، وفق مأموریت ذاتی خود آمادگی دارد به عنوان دست بلند سلسله مراتب فرماندهی به ویژه فرماندهی معظم كل قوا در هر زمان و مكان در مأموریت‌های مختلف مانند ذوالفقاری حیدری و در دست علی زمانه باشد تا دشمنان اسلام و نظام چشم طمعی به ایران عزیز نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین تیپ 55 هوابرد در فعالیت‌های مردم یاری و حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در امدادرسانی و كمك به هموطنان نقش ویژه و ارزنده‌ای داشته است و این یگان همچنان آماده هر گونه كمك و یاری به هموطنان است.
بهمن‌زیاری در پایان یادآور شد: برابر فرامین مقام معظم رهبری و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۷۰ تاكنون این تیپ موفق به تشكیل پروژه ققنوس مبنی بر خودكفایی در ساخت و تولید انواع چترهای اتوماتیك، سقوط آزاد و باررزی سبك شده است و نهایتاٌ به عنوان یك سرباز اعلام می‌دارم ما با ولایت زنده‌ایم، تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای سفر دوم دولت و کنگره شهدا اولویت‌های سمنان در سال ۱۴۰۳ است

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست تخصصی کمیته‌های ستاد اجرایی کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان سمنان گفت: دور دوم سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان و همچنین برگزاری دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، اولویت‌های اصلی و اساسی در استان برای سال ۱۴۰۳ است.

وی بیان کرد: از ظرفیت دور دوم سفر رییس جمهور به استان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی کنگره سه هزار شهید استان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد شد.

استاندار سمنان اظهارامیدواری کرد که دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ در استان با برنامه‌ریزی لازم به بهترین شکل برگزار شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: اولین کنگره سه هزار شهید استان یک جایگاه ویژه در سال ۱۳۹۳ در استان ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه در برگزاری کنگره دوم سطح‌کیفیت و کمیت باید از گذشته فراتررود، افزود: معرفت‌افزایی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی سالم در کنار ارائه کار‌های فاخر و ماندگار از جمله اهداف برگزاری کنگره است.

وی تاکید کرد: ابلاغ برنامه به کمیته‌های ستاد بزرگداشت کنگره سه هزار شهید استان در دستور کار قرار می‌گیرد تا اهداف تعیین‌شده به بهترین شکل محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تهران، شیراز و کردستان بخت‌های سقوط به لیگ یک!
  • پرتاب موشک‌ توسط کره شمالی همزمان با سفر بلینکن
  • تشریح دستاوردهای جهاددانشگاهی در سال ۱۴۰۲/ واگذاری سه مأموریت ویژه در برنامه هفتم توسعه
  • برگزاری آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی در ایران‌زمین همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران
  • راه فتح قله از دانشگاه‌ می‌گذرد؛ راه را با جهاد علمی هموارتر سازیم/ آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سن
  • رهبر کره شمالی خواستار آمادگی ارتش برای هرگونه درگیری احتمالی شد
  • رهبر کره شمالی خواستار آمادگی ارتش شد
  • آمادگی برای سفر دوم دولت و کنگره شهدا اولویت‌های سمنان در سال ۱۴۰۳ است
  • هم اندیشی برای برگزاری بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز قدس
  • انتقاد فرماندار شیراز از دستگاه‌های متولی فرهنگ درباره فضاسازی ماه رمضان و نوروز