Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:21:30 GMT

تمدیدمهلت ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۵۸۷۵

مهلت ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا 31 فروردین تمدید شد.

به گزارش آنا، از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی سبزه‌پرور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا 12 تا 14 اردیبهشت ماه در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسابقات در 6 لیگ گلایدر دانش‌آموزی، گلایدر کنترلی دانشجویی، هاور کرافت، راکت آبی، سرعت پهپادها و شبیه‌سازی اویونیک برگزار می‌شود که لیگ‌های گلایدر، هاورکرافت و راکت آبی در بخش دانش‌آموزی خواهد بود.

دبیر علمی مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: لیگ‌های گلایدر کنترلی و سرعت پهپادها و شبیه‌سازی اویونیک نیز در بخش آزاد (دانشجویی) برگزار می‌شود. لیگ‌های سرعت پهپادها و شبیه‌سازی اویونیک برای نخستین بار در این دوره از مسابقات راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این دوره از مسابقات 31 فرودین‌ماه است.

عضو هیات علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: استقبال خوبی از این مسابقات در بخش‌های مختلف دانش آموزی و دانشجویی صورت گرفته و داوری این مسابقات نیز هرساله قوی‌تر انجام می‌شود.

سبزه‌پرور اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقه ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی بازار کار به دانش آموزان و دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینی در این حوزه است. لیگ گلایدر کنترلی و شبیه‌سازی در 12 اردیبشهت ماه، لیگ گلایدر دانش‌آموزی و سرعت پهپاد‌ها در 13 اردیبهشت‌ماه و لیگ‌های راکت آبی و هاورکرافت در 14 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دبیر علمی مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه‌ریزی برای تاسیس رشته هوافضا در سال 66 در وزارت علوم آغاز شد و اولین دانشکده مستقل هوافضا در همان سال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شد. در سال گذشته نیز سی‌امین سالگرد تاسیس دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 86 آغاز شد و به دلیل استقبال خوب دانش آموزان و دانشجویان این مسابقه به صورت ملی فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از برگزاری این مسابقه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود 10 دانشگاه کشور نیز باتوجه به تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری مسابقات مشابه کرده‌اند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی گفت: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سطح مدارس دوره اول متوسطه سراسر استان آغاز و ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه طرح ملی نجات آب، ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم دوره متوسطه است گفت: امسال ۵۹ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

محجوبی اظهار کرد: با ابتکار سازمان جهاد دانشگاهی (مشاور طرح در استان) در هفتمین سال اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی شامل، برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین با موضوع آب، تهیه و طراحی ویدئو کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات الکترونیکی از محتوای ویدئو کلیپ‌ها، برگزاری مسابقات سه رشته‌ای و رویداد سما (سپاس مادرانه آب) در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه همه مسابقات، موضوعات و محتواهای آموزشی با موضوع آب است، گفت: در مسابقات سه رشته عکاسی، نقاشی و تئاتر کاغذی، مجموع ۱ یکهزار و ۵۵۰ اثر از دانش آموزان ۳۳۹ مدرسه به دبیرخانه هفتمین دوره طرح نجات آب استان یزد ارسال شد که از این تعداد، یکهزار و ۳۲۰ اثر به مراحل پایانی راه یافتند.

محجوبی ادامه داد: برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین از طرح ابتکاری استان یزد در این طرح ملی بوده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه برگزاری سومین سال طرح سواد آبی در مدارس متوسطه سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

محجوبی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه «خبرنگار آب باشید» با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

کد خبر 6097257

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه