Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@18:29:40 GMT

نقش ترامپ در رشد اسلام‌هراسی آمریکایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۶۲۵۴

نقش ترامپ در رشد اسلام‌هراسی آمریکایی‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از CAIR: در گزارش شورای روابط آمریکایی-اسلامی، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایت از حقوق مسلمانان در ایالات متحده، شواهد و مدارک متقنی در خصوص تأثیر منفی سیاست ترامپ در افزایش تبعیض‌ها و خشونت‌ها علیه مسلمانان در سراسر این کشور در سال گذشته ارائه خواهد شد.

گزارش حقوق مدنی این شورا در سال 2018 حاکی از صدها حادثه اسلام‌هراسی و حمله علیه علیه مسلمانان در سال 2017 است و نشان می‌دهد چه تعداد از این حوادث با دستور ترامپ مبنی بر منع ورود مسلمانان به این کشور ارتباط پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش جدید با عنوان «هدف قرار داده شده»، نشان دهنده افزایش شدید تعداد حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال 2017 است. نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در این باره گفت: کاملاً مشخص است که دولت ترامپ جامعه مسلمان آمریکایی را هدف گرفته و این باید وجدان همه آمریکایی‌ها را بیدار کند.

وی گفت: ارائه مستندات در این گزارش درباره حوادث ناخوشایندی که علیه مسلمانان صورت گرفته، اعلام جرمی علیه سیاست‌های غیر قانونی دولت ترامپ است.

این شورا همچنین از مردم خواسته تا هر گونه حوادث اسلام‌هراسانه را به پلیس و اداره حقوق مدنی CAIR گزارش کنند. این شورا اپلیکیشنی را با عنوان «اطلاع از حقوق فردی» راه اندازی کرده که به وسیله آن اطلاعات مهمی در خصوص حقوق فردی به اشتراک گذاشته می‌شود و همچنین روند ارسال گزارشات درباره جنایت از روی تنفر و حوادث اسلام‌هراسانه آسان تر می‌شود.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی از مسلمانان آمریکایی و اعضای دیگر گروه‌های اقلیت خواسته تا این برنامه را دانلود و از منابع آن استفاده کنند تا آگاهی و قدرت خود را افزایش دهند. این شورا بزرگترین سازمان آزادی‌های مدنی و مدافع مسلمانان آمریکا است که مأموریت آن ارتقاء درک از اسلام، حمایت از حقوق مدنی، ترویج عدالت و حفظ قدرت مسلمانان آمریکا است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدسعید آزاد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اروپایی و آمریکایی از مردم مظلوم غزه اظهار داشت: این حمایت‌ها نشان‌ می‌دهد که تفکر عمومی مردم به این مسئله معطوف شده که به هیچ عنوان دستگاه‌ها و ساختارهای بین‌المللی پاسخگو نیستند و تنها راه، استفاده از دیپلماسی عمومی و مردمی است تا تبدیل به یک جریان فراگیر در راستای حمایت از مردم باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اگر عقلای غرب بخواهند به صورت عاقلانه حرکت کنند باید به دیپلماسی مرذمی توجه کنند و خواسته آنان را اجابت و مسیر توقف کشتار مردم مظلوم غزه را فراهم کنند.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اما اگر به صورت عاقلانه حرکت نکنند باعث افتضاح بیشتر ساختارهای بین‌المللی شده و شاید حرکت‌های مردمی آینده بسیار بنیان‌افکن باشد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این حرکت‌های مردمی نشان دهنده انسانی بودن مسئله غزه است و بی‌تردید انسان‌هایی که دارای وجدان‌های بیدار بوده و از فطرت خود محافظت کرده‌اند در مواجهه با این ظلم احساس مسئولیت کرده و حتی به عقیده آنها باید در حد یک ندا و یک حضور در مقابل این ظلم ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آزادموسوی افزود: بر این اساس وظیفه و تکلیف مسلمانان سنگین‌تر شده است چون علاوه بر اینکه بشریت یک تکلیف انسانی و واحد در مقابله با این ظلم بر عهده دارند یک تکلیف مجزا نیز داشته و آن نیز حمایت از مسلمانان و اراضی آنها است.

وی بیان کرد: امید است رسانه‌های جهان اسلام بتوانند به خوبی خروش عواطف انسانی را به تصویر کشیده و مقدمه‌ای برای خروش جدی مسلمانان در اقصی نقاط دنیا شوند که نتیجه آن تحت فشار قرار دادن حکام ممالک اسلامی برای برخورد قاطع با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است