Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج موفق در نخستین کارگروه تخصصی اشتغال البرز، گفت: تا کنون تنها 50 درصد از تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنعتی اخذ شده و از بانک‌های عامل درخواست سرعت پرداخت تسهیلات را داریم. تاکنون، افزایش سهم اشتغال و بیشترین نرخ پرداختی را طرح‌های صنعتی به خود اختصاص داده و همچنان پیگیر تکمیل آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بحث اشتغال سال گذشته گفت: 20هزار و 922 نفر در سامانه، ثبت و اشتغالزایی این تعداد در بخش صنعت، معدن و تجارت دو برابر تعهد خود، عملیاتی شد و برای سال 97 تا کنون برای 21 هزار اشتغال، اعلام آمادگی کردیم که بر اساس تفکیک بخش صنعت و معدن، صورت پذیرد.

موفق با اشاره به تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی استان، اذعان داشت: در این ارتباط پیشنهاداتی داریم که بتوانیم با استفاده از تسهیلات استان، از طرح‌های نیمه تمام بهره‌برداری کنیم. حدود 625  طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در استان وجود دارد که اگر در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، می‌تواند در اشتغالزایی استان، تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در بحث رونق اقتصادی تا کنون بیش از 780میلیارد تومان از این سهم بهره مند شدیم و رتبه اول کشور را در استفاده از تسهیلات رونق اقتصادی را کسب کردیم و برای نوسازی با 127 میلیارد تومان پرداختی، رتبه دوم کشوری را کسب کردیم اما با این وجود پرداختی استان، عقب است لذا در این خصوص باید اهتمام ویژه‌ای داشت چراکه با عملیاتی شدن این بخش می توان شاهد اتفاقات خوبی بود.

وی با یادآوری حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: در این خصوص قطعا باید از نظر کیفیت کالاهای تولیدی در استان البرز، توجه بیشتری شود که بتوان هم بازار داخلی و هم بازار صادراتی خود را در این زمینه، توسعه دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایرج موفق اشتغال البرز مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد