Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@03:00:35 GMT

افشاگری عجیب در لیگ یک

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۶۴۰۹

چند سالی است همه به صورت ظریف از شرط‌بندی در فوتبال ایران خبر می‌دهند، به ویژه از مسابقات در دسته‌های پایین‌تر. فدراسیون فوتبال اما انگار خواب است.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از خبر ورزشی، ستاد منشور اخلاقی که در گذشته مقابل این شایعات، تنها یک واکنش داشت‌‌؛ هرکس مدرک دارد، بیاورد! تصور کنید ستاد منشور اخلاقی توقع داشت شرط‌بندها مدارک‌شان را در اختیار یک باشگاه دیگر قرار دهند تا آنها به کمیته مذکور بروند و تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کوتاهی‌های صورت گرفته، شرط‌بندی در فوتبال ایران ریشه کرد. چند سال بعد، محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در مصاحبه‌ای آتشین پرده از شرط‌بندی در فوتبال و حتی بازی‌های پرسپولیس برداشت. او گفت: «روی بازی‌های خود ما شرط می‌بندند دوستان. این سایت‌ها به فوتبال رخنه کرده‌اند و نتایج فوتبال ما را تعیین می‌کنند.» فدراسیون فوتبال هم با یک حمله تند به رویانیان سریعاً او را سر جایش نشاند تا قدم مهمی در مهار شرط‌بندها برداشته باشد.

وقتی در هفته‌های اخیر نتایج عجیبی در بازی‌های راه‌آهن و صبا رقم خورد، شایعاتی به راه افتاد که پای شرط‌بندی وسط است. حالا با حذف بازی‌های ملوان-راه‌آهن و بادران- صبا از لیست بنگاه‌های شرط‌بندی، به سادگی می‌توان فهمید شرط‌بندی بر سر بازی‌های این دو تیم کاملاً واقعی بوده است. این بنگاه‌ها چنین کاری نمی‌کنند مگر اینکه شک کنند از داخل برای بازی‌ها شرط‌بندی شده است. آنها به طور کامل تمام اتفاقات را زیر نظر دارند و با هر اقدام مشکوکی، بازی‌ها را از برنامه حذف می‌کنند. به طور قطع حذف بازی‌های صبا و راه‌آهن از لیست بنگاه‌های شرط‌بندی، در همین راستاست.

چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد چقدر در لیگ‌های پایین‌تر وضعیت نابسامان است و چه اتفاقات تلخی رخ می‌دهد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از زمان تأسیس نشان داده پیگیر این مسائل است و قطعاً با ورود به ماجرای شرط‌‌بندی در لیگ ‌یک می‌تواند مانع آن شود که موضوع حاد و حادتر شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سه تیم ژاپن، ازبکستان و عراق توانستند از آسیا جواز حضور در بازیهای المپیک پاریس را به دست بیاورند و در این رقابت‌ها نماینده قاره کهن خواهند بود. با صعود این سه تیم آسیایی، تکلیف گروه های این دوره از رقابت ها مشخص شد.

بیشتر بخوانید: کاروان ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر پاریس

گروه‌بندی فوتبال مردان در بازی‌های المپیک پاریس به شرح زیر است:

گروه یک: فرانسه، آمریکا، برنده آسیا - آفریقا، نیوزیلند
گروه دو: آرژانتین، مراکش، عراق، اوکراین
گروه سه: ازبکستان، اسپانیا، مصر، جمهوری دومنیکن
گروه چهار: ژاپن، رژیم صهیونیستی، پاراگوئه، مالی

هر تیم در رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیک می‌تواند ۳ بازیکن بالای ۲۳ سال را نیز در ترکیب‌ داشته باشند و به همین خاطر بحث حضور کیلیان‌ امباپه در فرانسه و لیونل مسی در آرژانتین برای این رقابت‌ها شنیده شده است.

در دوره قبل در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز ژاپن، عربستان و استرالیا از آسیا در این رقابت‌ها حاضر بودند و در نهایت برزیل با برتری دو بر یک برابر اسپانیا به عنوان قهرمانی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229520 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • پیروزی نفت آبادان درلیگ برتر فوتبال
  • عارف غلامی و عجیب‌ترین اولتراهای فوتبال!
  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • مورد عجیب عبدالله
  • ادعای عجیب مورایس درباره لیست تیم ملی فوتبال + جداول
  • تصمیم عجیب بیلسا: دعوت بازیکن آماتور به تیم ملی!
  • تغییر عجیب پیراهن گل گهر در دیدار با شمس آذر
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا