Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری به کارگردانی آیسان فرج زاده از امروز /چهارشنبه/ تا 31 فروردین و از ساعت 18 در پلاتو هنر مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا می شود.

کارگردان این نمایشنامه خوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مراحل آماده سازی این اجرا 2 ماه طول کشیده است، گفت: پیام رحمانی، آیسان فرج زاده و مریم افشاری در پرده اول و فرید سعیدی، محمد اسماعیلی و سما آذر در پرده دوم این نمایشنامه خوانی ایفای نقش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیسان فرج زاده با بیان اینکه پدرام رحمانی مشاور این نمایشنامه خوانی است، افزود: اسما حبیبی اجرای موسیقی و مریم افشاری انتخاب لباس این اثر را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: نمایشنامه خرس ماجرای بیوه زنی است که با مرگ شوهرش، خود را در خانه حبس کرده تا تصویری تاثیرگذار از خود در جامعه به نمایش گذارد.
وی با اشاره به اینکه این زن اصرار دارد تا پایان عمر تنها بماند تا درجه وفاداری اش را نشان دهد، ادامه داد: وی پس از مواجهه با طلب کار همسرش و مشاجره بسیار با وی ازدواج می کند.
‌وی همچنین با بیان اینکه نمایشنامه 'خواستگاری' درباره 2 جوانی است که از ترس گذشتن سن ازدواج به دوست داشتن یکدیگر تظاهر می کنند، گفت: کوچکترین سوتفاهم به بحث و دعوای شدید آنان منجر می شود اما همچنان به ازدواج با یکدیگر مصمم هستند.
فرج زاده با اشاره به اینکه این نمایشنامه ها محتوای انتقادی دارد، اظهار کرد: شخصیت های این نمایشنامه ها سنت های تحمیل شده از سوی جامعه را نه تنها می پذیرند بلکه برای جای گرفتن در این قالب ها مشتاقانه از علایق قلبی خود چشم پوشی می کنند.
وی افزود: تقابل میان ظاهر و باطن افراد، عشق، ازدواج، تجرد، مقابله با سنت های کلیشه ای جامعه و زندگی براساس تمایلات قلبی در این نمایشنامه ها مطرح می شود.
وی درباره اجرای این 2 نمایشنامه به صورت یکجا نیز گفت: موضوع این نمایشنامه ها نزدیک به هم است و به علت تک پرده ای بودن قابلیت اجرا در کنار یکدیگر را دارد.
به گزارش ایرنا آیسان فرج زاده متولد سال 1373 بوده و پیش از این در نمایش 'ارغوان این بار تو بخوان' به ایفای نقش پرداخته است؛ نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری نخستین اثری است که وی هدایت آن را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان درآذربایجان غربی فعالیت می کنند؛ 21 گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد و ارومیه با 6 گروه و خوی با پنج گروه به ترتیب بیشترین گروه های نمایشی ثبت شده در این استان را به خود اختصاص داده اند.
تئاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنري نمايشنامه خواني آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| کری خوانی عجیب امید نورافکن برای پرسپولیسی‌ها؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان است. سپاهان در دور رفت پرسپولیس را شکست داد و حالا سرخ‌ها که در کورس قهرمانی و یک امتیازی صدر هستند به پیروزی برابر سپاهان نیاز مبرم دارند.

امید نورافکن، بازیکن سپاهان که با کری‌هایش برای هواداران پرسپولیس حساسیت‌ برانگیز شده بود حالا یک استوری خاص و متفاوت منتشر کرده است‌.

نورافکن با کسی که در آن یک پلنگ در حال شکار تمساح است را با هشتگ سپاهان منتشر کرده و باتوجه به نزدیک بودن بازی حساس با پرسپولیس این استوری واکنش برانگیز شده است.

امید نورافکن به تازگی آمادگی خوبی پس از مصدومیتش به دست آورده و باید دید چه عملکردی برابر پرسپولیس خواهد داشت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901160

دیگر خبرها

  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • عکس| کری خوانی عجیب امید نورافکن برای پرسپولیسی‌ها؟
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه