Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:44:58 GMT

در لیگ قهرمانان از کمک داور ویدیویی استفاده نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۶۸۰۲

در لیگ قهرمانان از کمک داور ویدیویی استفاده نمی شود

تهران- ایرنا- 'الکساندر چفرین' رئیس اتحادیه فوتبال اروپا با ابراز نگرانی از تصمیم فیفا برای استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) در جام جهانی 2018 روسیه، اظهار داشت: در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از این فناوری استفاده نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری یورو اسپورت روز چهارشنبه ادامه داد: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تنها چند هفته پس از آنکه فناوری مذکور توسط هیات بین المللی فوتبال (IFAB) تایید شد، در بیانیه ای استفاده از ویدیو چک در جام جهانی پیش رو 2018 روسیه را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چفرین در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی در این باره افزود: استفاده از کمک داور ویدیوی نگران کننده است؛ در حقیقت نگرانی ما در مورد داورانی است که پیش از این تجربه قضاوت با استفاده از این فناوری را ندارند، امیدواریم کمک داور ویدویی رسوایی به بار نیاورد.
وی در ادامه با تایید عدم استفاده از این فناوری در رقابت ها لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد، گفت: لیگ قهرمانان همانند یک خودروی
'فراری' یا 'پورشه' است، شما نمی توانید براحتی آن را برانید، استفاده از این فناوری اجتناب ناپذیر است اما به تمرین و انجام آزمایشات بیشتری نیاز دارد و تمام داوران باید نحوه ی استفاده از آن را به درستی بیاموزند.
فناوری کمک داور ویدویی در حال حاضر در رقابت های سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و لیگ برتر پرتغال استفاده می شود؛ در واقع بر اساس گزارش های هیات بین المللی فوتبال، کاهش قابل توجه اشتباهات داوری از آثار استفاده از این فناوری است.
انتقاد دیگری که به این فناوری وارد است، عدم اطلاع رسانی به تماشاگران در هنگام بازبینی اتفاقات مشکوک در جریان بازی است.
رییس اتحادیه فوتبال اروپا در رابطه با پرسش مربوط به تاثیر استفاده از ویدیو چک در دیدار جنجال برانگیز هفته گذشته تیم های رئال مادرید و یوونتوس، خاطر نشان کرد: کمک داور ویدویی هیچ تغییری در آن دیدار ایجاد نمی کرد؛ من صحنه پنالتی مشکوک را 50 بار دیدم، خیلی ها آن صحنه را بالغ بر 20 بار دیده اند؛ با این حال همچنان نیمی از آن ها معتقدند پنالتی صحیح و نیمی دیگر بر این باورند که تصمیم داور در مورد آن کاملا اشتباه بوده است.
ورزشی**3991**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش الكساندر چفرين اتحاديه فوتبال اروپا فناوري كمك داوري ويديويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمون مارسینیاک، داور جدال حساس رئال مادرید و بایرن مونیخ

قضاوت نبرد سانتیاگو برنابئو به داور لهستانی سپرده شد

طرفداری | در دیداری از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ از ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه در استادیوم سانتیاگو برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت. جدال رفت دو تیم با تساوی ۲-۲ به اتمام رسیده بود.

با اعلام یوفا، سیمون مارسینیاک لهستانی به عنوان داور اول، قضاوت این جدال حساس را به عهده خواهد داشت. مارسینیاک که فینال جام جهانی ۲۰۲۲ را نیز سوت زد، قرار است پنجمین قضاوت خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را انجام دهد.

سابقه سیمون مارسینیاک در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دورتموند ۰-۰ میلان؛ دور گروهی لاتزیو ۱-۰ فاینورد؛ دور گروهی پاری سن ژرمن ۱-۱ نیوکاسل؛ دور گروهی اتلتیکو مادرید ۵-۳ اینتر (ضربات پنالتی)، مرحله یک هشتم نهایی تیم داوری جدال رئال مادرید و بایرن مونیخ تیم داوری

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • اشک‌های اورساتو در وداع با لیگ قهرمانان؛ داور ایتالیایی پس از قضاوت پاریس-دورتموند گریست
  • داور دیدار ایران و هنگ‌کنگ معرفی شد
  • خداحافظی اشک‌بار افسانه داوری در پارک دو پرنس
  • حمله الخلیفی به خبرنگار: هیچی فوتبال نمی‌فهمی!
  • ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • سیمون مارسینیاک، داور جدال حساس رئال مادرید و بایرن مونیخ
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه