Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لاهيجان - ايرنا - مديرکل دفتر مهندسي و حدنگاري سازمان امور اراضي کشور گفت: شهرستان لاهيجان به عنوان پايلوت کشوري اجراي طرح کاداستر اراضي کشاورزي انتخاب شده است .

به گزارش خبرنگار ايرنا صفدر نيازي شهرکي روز چهارشنبه در جلسه افتتاح طرح کاداستر به صورت پايلوت کشوري در شهرستان لاهيجان اظهار داشت: تاکنون اين طرح در کشور و استان گيلان به صورت پراکنده درحال اجراست ولي در لاهيجان به دليل موقعيت کشاورزي آن از لحاظ چاي و برنج، به عنوان شهرستان پايلوت اجرا مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در مجموع بصورت پراکنده 2 و نيم ميليون هکتار اراضي براي اجراي اين طرح تعريف شده که لاهيجان اولين شهرستان در سطح کشور است و تمامي اراضي آن تحت پروژه کاداستر اراضي کشاورزي شده است.
وي خاطرنشان کرد: دو و نيم ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين طرح در لاهيجان در نظر گرفته شده که يک ميليارد تومان آن اختصاص داده شده است .
نيازي شهرکي اظهار داشت: قانون اصلاحات ارضي و قانون ملي شدن اراضي ملي جنگل ها و مراتع کشور در سال هاي 40 و 41 در ايران وضع شده و در برخي از موارد تلاقي در آنها ديده که با اجراي اين طرح ، بسياري از اين مشکلات رفع مي شود و اصلاح هندسي و نقشه ها صورت مي گيرد و در نهايت، يک نقشه کاداستر مالکيتي دو هزارم تقديم مسئولان خواهد شد.
به گفته نيازي شهرکي، نقشه ها تحويل ثبت مي شود و ثبت هم بر حسب وظيفه اش نسبت به صدور سند براي اراضي کشاورزي براساس مقررات اقدام خواهد کرد که علاوه بر سازمان جهاد کشاورزي، ادارات ثبت، منابع طبيعي و مردم در اجراي اين طرح همکاري دارند.
وي يادآور شد: بر اساس دستور وزير جهاد کشاورزي سه استان شمالي در اين زمينه اهميت زيادي دارند.
مدير امور اراضي گيلان نيز گفت: اين طرح در سطح استان در شهرستان ها نيز بصورت پراکنده در حال اجراست ولي در همه اراضي لاهيجان، اجراي الگويي آغاز شده است.
سيد محمدمهدي ميرهاشمي افزود: براي اجراي طرح کاداستر اراضي کشاورزي گيلان، 45 ميليارد تومان در نظر گرفته شده که يک ميليارد تومان آن براي لاهيجان اختصاص داده شده و بقيه نيز براساس پيشرفت طي مدت اجراي آن اختصاص خواهد يافت.
وي تصريح کرد: تهيه نقشه کاداستر اراضي کشاورزي و ايجاد پايگاه جامع و يکپارچه داده اطلاعات مکاني و توصيفي به منظور تثبيت مالکيت اراضي کشاروزي، برنامه ريزي براي مديريت يکپارچه اراضي، مديريت بهينه اراضي کشاورزي، ساماندهي و تعيين تکليف اراضي تصرفي سنواتي و اختلافي و شناسنامه دار کردن اراضي کشاورزي از جمله اهداف اين طرح است.
به گفته ميرهاشمي، در اين طرح تهيه نقشه هاي بزرگ مقياس با استفاده از عکسبرداري هوايي، تصاوير ماهواره اي و نقشه برداري زميني و بعد جمع آوري اطلاعات مالکيتي و توصيفي از اراضي و در مرحله سوم ايجاد پايگاه اطلاعات کشاورزي و اخذ استعلام از ادارات و پردازش اطلاعات صورت خواهد گرفت.
وي يادآور شد: اين طرح در 43 هزار هکتار از اراضي کشاورزي شهرستان لاهيجان اعم از اراضي شاليزاري و چايکاري انجام مي شود و قرار است طي يک سال و نيم به پايان برسد.
فرماندار لاهيجان نيز گفت: اين شهرستان با حدود 10 کيلومتر يکي از زيباترين ساحل هاي شمال کشور را دارد و از نظر گردشگري بسيار مهم است و اقداماتي درحال انجام است تا بتوان از اين سواحل استفاده بيشتري کرد.
امير جانبازي افزود: بيشترين اراضي لاهيجان در جلگه قرار دارند و اين شهرستان از نظر زراعي ، باغي و دامي اهميت زيادي دارد و از ارتفاعات بسيار زيبا برخوردار است.
وي خاطرنشان کرد: رويکردهاي گردشگري و بوم گردي که استاندار گيلان تعريف کرده، با کارکرد گردشگري، کشاورزي و تجاري به عنوان سياست مهم در اين شهرستان دنبال شده و محور توسعه محسوب مي شوند.
وي ادامه داد: ايجاد فضاي جديد براي گردشگران و حضور پرتعداد گردشگران به عنوان يک شاخص تعيين شده و در بخش گردشگري به گونه اي عمل مي شود تا اقامت افزايش يابد.
جانبازي اظهار داشت: حضور گردشگران در گذشته نيم روز بود و آنان لاهيجان را مقصد انتخاب نمي کردند ولي در مدت اخير تلاش بر اين شد که گردشگران، لاهيجان را به عنوان مقصد برگزيده و آمارها در تعطيلات نوروزي نشان داد که اين شهرستان در گردشگري 77 درصد پيشرفت داشته است.
فرماندار لاهيجان گفت: اجازه نمي دهيم اراضي که بايد در توليد کمک کنند، دچار تغيير کاربري هاي غير مجاز شوند و به گونه اي برنامه ريزي مي کنيم که از تغيير کاربري جلوگيري شود و طرح کاداستر اراضي کشاورزي به اين امر کمک خواهد کرد.
شهرستان لاهيجان با دو بخش مرکزي و رودبنه، در 40 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان واقع شده و 23 هزار و 816 هکتار اراضي شاليزاري دارد.
6029/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور