Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷ در نشست هفتگی معارف مدیران چهارمحال و بختیاری، با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام خمینی (ره) گفت: افتتاح این حساب با نیت بسیار خیراندیشانه و با هدف مشارکت مردم و برنامه ریزی مسئولان جهت رفع مشکل مسکن مردم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به تمرکز فعالیت بنیاد مسکن در روستا‌ها افزود: حداقل انتظار از بنیاد مسکن این است که فضایی ایجاد کند تا سکونت در روستا‌ها جزو اولویت‌ها باشد و مردم با اشتیاق در روستا زندگی کنند.

وی با بیان کاهش جمعیت روستایی کشور علیرغم انتظار برای افزایش آن اضافه کرد: در استانی مانند چهارمحال و بختیاری، کاهش حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری روستا‌ها جای تأمل دارد.

نکونام گفت: اگر در روستا‌ها امکانات لازم برای زندگی آرام فراهم و برای آبادانی روستا‌ها برنامه ریزی و اقدام شود، مردم قطعاً زندگی در روستا را ترجیح می‌دهند.

وی از مدیران استانداری و سایر مسئولان مربوطه خواست: این موضوع در نشست ویژه‌ای با حضور فعالان روستایی بررسی و راهکار‌ها و تصمیمات لازم برای افزایش جمعیت روستا‌ها و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها اتخاذ شود، زیرا افزایش جمعیت شهرنشینی افتخاری برای کشور و استان‌ها نیست.

۲۱ تا ۳۰ فروردین ماه به عنوان دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد شعب بانک ملی، با هدف کمک به خانه‌سازی برای محرومین و مستضعفان تأسیس گردید.

انتهای پیام/ن ضرورت کاهش مهاجرت روستاییان و افزایش جمعیت روستاها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایثارگران جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یاور عسکری با اشاره به افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در استان، گفت: در روش اول که براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، مزدوجین سال ۱۳۹۹ به بعد درصورتیکه بدون فرزند هستند، تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، فرزند اول ۱۶۰ میلیون تومان و فرزند دوم ۱۹۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای فرزند سوم به بعد نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن، ساخت یا خرید مسکن با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

عسکری درخصوص روش دوم اعطای تسهیلات مسکن که درحال حاضر در شبکه بانکی درحال اجراست، می‌گوید: متقاضی باید ابتدا در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و پس از طی کردن مراحل لازم، به شبکه بانکی معرفی خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن در خوزستان ادامه داد: مبلغ تسهیلات در استان تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نظیر اهواز، آبادان و دزفول در استان خوزستان تا ۱۹۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان تا ۱۳۰ میلیون تومان و روستا‌ها تا ۴۰ میلیون تومان در قالب ودیعه مسکن قابل پرداخت است.

وی می‌گوید: این تسهیلات با نرخ سود آزاد و مدت بازپرداخت ۵ ساله است.

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود