Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: «رابرت منندز» سناتور ارشد دمکرات آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با انتخاب
«مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) به عنوان وزیر خارجه این کشور، مخالف است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از رویترز،منندز از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و به ویژه شخص پمپئو به دلیل نداشتن دیدگاهی راهبردی در مورد سیاست خارجی این کشور انتقاد کرد و گفت: معتقدم که دیپلمات ارشد کشور ما باید پیشرو باشد، اما تمایلاتی که وی (پمپئو) در گذشته نشان داده است، منعکس کننده ارزش های کشور ما نیست و برای دیپلمات ارشد ما قابل قبول نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به همین دلیل، به پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه مان رای منفی خواهم داد.
منندز با بیان اینکه پمپئو در مورد سفر اخیرش به کره شمالی به وی حرفی نزده است، گفت که رئیس سیا همچنین به پرسش های او در مورد تحقیقات فدرال در زمینه احتمال تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه برای تاثیر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، پاسخ نداده است.
براساس این گزارش،اگر قرار بود پمپئو حمایت قوی دمکرات ها و جمهوریخواهان را در کمیته روابط خارجی و سنای آمریکا احراز کند، در آن صورت این پیام را می رساند که وزیر خارجه جدید ترامپ از حمایت کنگره و شخص رئیس جمهوری برخوردار است، اما نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی خارجه معتقدند که وی برای عهده داری این منصب، بیش از اندازه جنگ طلب و به لحاظ ایدئولوژیکی بسیار محافظه کار است.
در حالی که پمپئو حمایت کمیته روابط خارجی سنا را از دست داده، اما هنوز ممکن است در مجلس سنا مورد تائید قرار گیرد.
با این همه، وی از سال 1925، نخستین نامزد احراز پست وزیر امور خارجه آمریکا است که حمایت این کمیته را به دست نیاورده است، که این مساله، حتی در صورت تائید شدن در سنا، وی را تضعیف می کند. در همین حال، حامیان پمپئو می گویند که او حمایت سنا را کسب می کند.
رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته پمپئو را پس از برکناری «رکس تیلرسون» از سمت وزیر امور خارجه برای احراز این منصب نامزد کرد.
تیلرسون در زمینه سیاست خارجی با ترامپ اختلاف نظر داشت و نمایندگان آمریکایی، وی را به دلیل کوتاهی در همکاری نزدیکتر با آنها مورد انتقاد قرار می دادند.
شبد**اروپام**9109**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سناتور منندز پمپئو راي منفي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش‌ بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

تا کنون اطلاعات بیشتری از برنامه دیدارهای وی در اراضی اشغالی فلسطین رسانه ای نشده است.

کد خبر 6093588

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد