Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، نوذر درستان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: در نزدیک به 9 جلسه از جلسات شورای سلامت استان در سال 96 و در یک جلسه این شورا که در سال جاری به ریاست استاندار برگزار شد، مسأله ریزگردها مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال 95، بیشترین غلظت و همچنین بیشترین تعداد وقوع پدیده ریزگردها را شاهد بودیم. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در سال 96 هرچند تعداد روزهای وقوع پدیده گرد و غبار همان تعداد سال 95 بوده، اما غلظت این پدیده در سال 96 کمتر شده است که برای این مسأله چند دلیل مطرح است. نخست آنکه در محدوده بین اهواز – ماهشهر که بیشترین کانون‌های ریزگرد حوزه اهواز در این محدوده قرار داشته، عملیات‌های درختکاری و آبیاری تا حدودی انجام گرفت.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: امیدواریم این عملیات‌ها در سال 97 ادامه یابد. آب مصرفی اهواز قبلا از رودخانه کارون برداشت می‌شد اما طرح آبرسانی غدیر، محل برداشت آب اهواز را به رودخانه کرخه تغییر داده است. عملا برنامه این است که این محل به رودخانه دز برسد. گفته می‌شود دز بهترین آب کشور را دارد.

درستان ادامه داد: اگر لوله‌کشی این طرح به رودخانه دز برسد، تقریبا مشکل آب اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان و بسیاری از شهرهای دیگر حل می‌شود.

وی درباره وضعیت جذب کمک خیرین سلامت در استان خوزستان بیان کرد: تعداد خیرین در استان خوزستان کم نیست اما در استان‌هایی مانند فارس و اصفهان، در به روی خیرین همیشه باز بوده است. 90 سال پیش بیمارستان نمازی در استان فارس توسط خیرین احداث شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در استان خوزستان از لحاظ جذب خیرین سلامت، دزفول و بهبهان وضعیت خوبی دارند. در حوزه اهواز نزدیک به 300 میلیارد از خیرین حوزه سلامت جذب کردیم و قرار است کلنگ بیمارستان جامع تیپ 3 سرطان در اهواز کلنگ‌زنی شود.

درستان عنوان کرد: کلنگ‌زنی این بیمارستان کاری بسیار ارزشمند است. با این حال ما در حوزه خیرین نسبت به سایر مناطق عقب هستیم که دلایل خاص خود را دارد. 

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران