Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:06:59 GMT

سامانه مرکزی قاچاق کالا و ارز راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۸۹۷۶

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ضرورت تمرکز فعالیت های مبارزه با قاچاق و راه اندازی سامانه مرکزی قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با علی مؤیدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ضرورت تمرکز فعالیت های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه های کاشف و رسیدگی کننده گفت:سامانه مرکزی قاچاق کالا و ارز با محوریت سازمان تعزیرات حکومتی و همه ی دستگاه های ذیربط در حال راه اندازی است

معاون وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۷از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و ضرورت مبارزه با قاچاق در راستای حمایت از کالای ایرانی گفت :۷۹درصد پرونده های قاچاق مورد رسیدگی در سال ۱۳۹۶ پرونده های زیر ۱۰ میلیون تومان بوده که عملا با برخورد و رسیدگی به این شکل پرونده ها مبارزه با قاچاق به شکل واقعی صورت نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مؤیدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با اشاره به اهمیت هماهنگی همه دستگاه های ذیربط مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:انباشت اموال در انبار های اموال تکمیلی باید به شکلی باشد که از فساد و تخریب این اموال جلوگیری شود این مهم نیازمند ارتباط،هماهنگی و دلسوزی همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز است .

گفتنی است با راه اندازی سامانه مرکزی استعلامات قاچاق کالا و ارز بخش مهمی از این هماهنگی دستگاه های کاشف و رسیدگی کننده تسهیل می یابد .

در پایان این نشست مقرر شد با مشارکت هرچه بیشتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی کمیته های مشترک تشکیل و انجام امور سرعت بهتری پیدا کند .

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف