Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:55:57 GMT

گرده‌افشانی وزوزی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۹۱۰۳

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 گیاهان با گرده‌افشانی تولید مثل می‌کنند. لازمه گرده‌افشانی موفق این است که گرده‌های گل از طرق مختلف به گل همجنس خود برسد. برخی از گل‌ها برای اینکه احتمال وقوع این را بالا ببرند از روش‌هایی مانند گرده افشانی وزوزی استفاده می‌کنند. یکی از این گیاهان گل بنفشه ایرانی است که با گلبرگ‌های بنفش رنگ زیبای خود از این روش برای تولید مثل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نوع خاص از گرده‌افشانی، گل فاقد شهد است، اما مخزن مخفی گرده‌های او تنها برای گونه‌های خاصی از حشرات در دسترس است، به این طریق گل اطمینان حاصل می‌کند که بعدا حشره با احتمال بیشتری روی گونه مشابه گل نشسته و گرده را منتقل خواهد کرد.با جزئیات چگونگی و چرایی این نوع گرده‌افشانی خاص در این ویدیو بیشتر آشنا شوید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حیات وحش طبیعت و جغرافیا گرده افشانی گرده افشانی زنبور ها زنبور عسل زنبور ها زنبور خرزنبور بنفشه ایرانی persian violet Bumblebee

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر و در دومین روز از این هفته، مدیر کل، معاونین، روسای ستادی و جمعی از کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به همراه فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات، مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت متبوع در استان، اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر استان، شرکای اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی، تعاونگران و جمع کثیری از بسیجیان جامعه کار و تولید و کارگران شرکت‌ها و کارخانه جات با حضور در گلزار شهدای اهواز، با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره جان فشانی‌های شهدای والامقام کارگر را گرامی داشته و با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

همچنین در ابتدای این آیین در محل یادمان شهید علی هاشمی مداحی و زیارت پرفیض عاشورا برگزار شد.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال، به عنوان گرامیداشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم