Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌بانک مرکزی متعهد است در صورت واریز ارز حاصل از صادرات به حساب بانک‌های کشور در هر کجای دنیا معادل ریالی آن را در کشور به صادر کنندگان پرداخت کنیم.

خبرگزاری تسنیم: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی کشور بر نگاه جامع و بررسی همه زوایا برای رفع مشکلات و جلو گیری از سردرگمی صادر کنندگان و وارد کنندگان تاکید کرد و از بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست تا ضمن پاسخگویی به ابهامات موجود در عرصه تجارت کشور دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را برای ابلاغ هر چه سریعتر تدوین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای افزایش صادرات به بازار‌های هدف و نیز حمایت از صادر کنندگان کشور باید با نهایت سرعت و دقت انجام شود تا بتوان از منابع ارزی حاصل از صادرات به بهترین نحو در مدیریت منابع ارزی کشور استفاده کرد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت با اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان بودجه آمادگی لازم برای پرداخت مابه التفاوت ارز به دارو و کالا‌های اساسی را دارا است، افزود: دولت به دنبال ایجاد فضای آرام و امن به منظور تسهیل در فعالیت صادر کنندگان و وارد کنندگان است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت جلوگیری از هر گونه وقفه در جریان صادرات و واردات کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های ارزی جدید بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است.

رییس کل بانک مرکزی در این نشست با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ثبت سفارش وارد کنندگان کالا وجود ندارد، گفت: بانک مرکزی متعهد است در صورت واریز ارز حاصل از صادرات به حساب بانک‌های کشور در هر کجای دنیا معادل ریالی آن را در کشور به صادر کنندگان پرداخت کنیم.

دراین جلسه که با حضور وزرای اقتصاد، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کشور و امور خارجه و روسای کل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و نیز معاون اقتصادی رییس جمهور برگزار شد، پیرامون وضعیت داد و ستد و تجارت خارجی کشور و نحوه انتقال ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر شد و دستورالعمل و ضوابط اجرایی تصویب نامه هیات وزیران در خصوص نحوه ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید و مقرر شد جزئیات این دستورالعمل از طریق بانک مرکزی اطلاع رسانی شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003N2N

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است

آفتاب‌‌نیوز :

محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: در حاشیه اجلاسیه بانک توسعه اسلامی در عربستان، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف گفتگو کنیم. 

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی برخی منابع ارزی مسدود شده ایران در برخی کشور‌ها صورت پذیرفت که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است