Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان مسئولان باید از هم اکنون به فکر تنظیم بازار مواد پروتئینی باشند تا در این ماه که تقاضا بیشتر می‌شود بازار دچار تنش نشود و قیمت‌ها رشد نکند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، روند افزایش قیمت گوشت در اواخر سال گذشته آغاز شد و در اوایل سال جاری هر کیلوگرم ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان رسید و تهیه این ماده پروتئینی را برای مصرف کنندگان مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه گوشت قرمز در کنار مرغ از عمده‌ترین کالا‌های مصرفی به شمار می‌رود افزایش این ماده پروتئینی تاثیر بسزایی در زندگی مردم دارد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: کمبود دام برای عرضه و از طرفی خروج دام از مرز‌های غربی کشور موجب این افزایش شده است.

وی افزود: این موضوع را به وزارت جهادکشاورزی اعلام کردیم تا هرچه زودتر جلوی این خروج را بگیرند، چون تعداد دام‌های که در حال خارج شدن از کشور است بسیار بالا است.

ملکی تاکید کرد: اگر برخورد قاطعی با این موضوع صورت نگیرد با نزدیک شدن به ماه رمضان قیمت مجددا افزایش خواهد یافت.

هر چند رئیس اتحادیه گوشت گوشفندی خروج دام از کشور را علت افزایش قیمت گوشت قرمز اعلام کرده است اما، برخی از تولیدکنندگان از افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار خبر می‌دهند که این موضوع خود می‌تواند بر افزایش قیمت گوشت قرمز بیفزاید و این روند را تسریع کند.

از طرفی تولیدکنندگان مرغ نیز درباره افزایش قیمت این ماده پروتئینی هشدار دادند و خواستار برنامه ریزی برای در اختیار قرار گرفتن نهاده‌های دامی با قیمت‌های مناسب هستند تا قیمت مرغ به آسمان پرواز نکند.

البته وزیر جهادکشاورزی در این باره وعده داده که ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیر در این زمینه نداشته باشد، محمود حجتی با بیان این که نهاده‌های کالا‌های اساسی در بخش کشاورزی مانند ذرت و کنجاله سویا عمدتا در صنعت دام و طیور مصرف می‌شود، گفت: این نهاده‌ها سهم بالایی در قیمت تمام شده کالا‌های اساسی دارند و به خاطر آن که قیمت کالا‌های اساسی از افزایش نرخ ارز از حدود ۳۸۰۰ تومان (مبادله ای) به ۴۲۰۰ تومان متاثر نشود، دولت تصمیم گرفت با اختصاص تفاوت نرخ ارز، از افزایش قیمت کالا‌های اساسی جلوگیری کند.

وی با اشاره به این که قیمت کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و ذرت در بازار‌های جهانی در حال افزایش است، تاکید کرد: با تصمیم اخیر دولت، افزایش قیمتی در نهاده‌های تولید کالا‌های اساسی در بخش کشاورزی به خاطر یکسان سازی نرخ ارز نخواهیم داشت.

به گزارش میزان با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان مسئولان باید از هم اکنون به فکر تنظیم بازار مواد پروتئینی باشند تا در این ماه که تقاضا بیشتر می‌شود بازار دچار تنش نشود و قیمت‌ها رشد نکند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، در جریان سفر به استان هرمزگان و در دیدار با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در این استان، گفت: ارائه خدمات هوشمند به منظور تسهیل خدمت رسانی در امور قضائی به مردم از اولویت‌های سند تحول قضائی است.

وی افزایش نظارت‌ها و سرعت و دقت عمل در انجام وظایف محوله قضائی را به عنوان بخشی از رویکردهای اصلی و اهداف هوشمندسازی خدمات در این سند برشمرد.

دادستان کل کشور افزود: یکی از حوزه‌های خدمت رسانی به هم وطنان، تلاش برای حمایت از تولید و کسب کار و رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای تحقق شعار سال است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی تصریح کرد: بنابراین هوشمند سازی در نظر گرفته شده در سند تحول قضائی به واسطه زمینه سازی برای تسریع خدمت رسانی به مردم و تولیدکنندگان، این فرصت را بیش از پیش فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع در استان هرمزگان برای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید، عنوان کرد: در این سفر موضوعات و نیازمندی‌های مطرح شده از سوی متولیان و مسئولان هرمزگان جمع بندی شد و برای برنامه‌ریزی و ارائه راهکار به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

کد خبر 6095675

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول