Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت 23:36 دقیقه شب گذشته(چهارشنبه) حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی در خیابان جنت آباد بالاتر از بزرگراه آبشناسان به سامانه 125 آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله 2 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:حادثه انفجار در انبار و موتورخانه واقع در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی 5 طبقه رخ داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که موتور خانه این منزل مسکونی دچار انفجار شده بود که در پی آن دیوارها و بخشی از تجهیزات موتورخانه خسارت دیدند و تمام شیشه ها و درهای انباری ها شکسته و به اطراف پرت شده بودند.

ملکی ادامه داد: در این حادثه مردی 60ساله و پسر بچه ای 10ساله که در موتور خانه مشغول کار بودند بر اثر انفجار از نواحی مختلف بدن دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: خوشبختانه این انفجار باعث شعله ور شدن آتش و ایجاد حریق نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:آتش‌نشان‌ها مصدومان حادثه را تحویل عوامل اورژانس دادند و با حضور کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشخص شد که نشت گاز شهری و ایجاد جرقه علت این حادثه بود.

ملکی تصریح کرد: تجربه نشان داده در روزهای ابتدای سال که مقداری هوا گرم می‌شود، شهروندان اقدام به جمع آوری تجهیزات گرمایشی می‌کنند و زمانی که یکبار هوا سرد می‌شود مجدد به صورت عجله ای بخاری‌ها و موتورخانه‌ها را راه اندازی می‌کنند که همین عامل باعث ایجاد حوادثی مانند گاز گرفتگی با گاز مونوکسید کربن و در مواردی انفجار می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهر تهران بزرگراه شهرداری تهران سازمان آتش نشانی شعله آتش نشانی گاز کربن آتش نشانی انفجار جلال ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد از اطفای حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شیرازی ۲۴ خبر داد. 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: این حادثه در پشت بام یک ساختمان ۷ طبقه در حال ساخت به وقوع پیوست که پس از اعلام مرکز فرماندهی، بلافاصله همکاران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.   

وی متذکر شد: همکاران آتش نشان با سرعت عمل بالایی که داشتند شیلنگ‌های آبرسانی را از  مسیر صعب العبور، به محل حریق منتقل و با کنترل شعله‌های آتش از گسترش حریق به ساختمان‌های مجاور و دیگر نقاط پیشگیری کردند.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد