Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس اداره مديريت بحران سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: 26ميليارد و500 ميليون ريال تسهيلات براي بهسازي، بازسازي، خريد علوفه به دامداران استان که در زلزله ارديبهشت ماه سال گذشته آسيب ديدند، پرداخت شد.

عبدالحسين نامور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: اين ميزان تسهيلات از محل صندوق کارآفريني اميد با نرخ 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله به 121 نفر از دامداران خراسان شمالي در بازه زماني يکساله پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سال گذشته بر اثر حوادث طبيعي 4 هزار و 780 ميليارد ريال به بخش هاي مختلف کشاورزي اين استان خسارت وارد شد گفت: 20 ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارت به کشاورزان مصوب شده بود که به علت تخصيص نيافتن اعتبارات بحران تاکنون مبلغي براي خسارت پرداخت نشده است.
نامور بيشترين بخش خسارت ديده را در بخش زراعت عنوان کرد و افزود: بيشترين عامل خسارت در اين استان به ترتيب خشکسالي با 2 هزار و 180 ميليارد ريال، سرمازدگي با هزار و 640 ميليارد ريال و زلزله با 360 ميليارد ريال بوده است.
رئيس اداره مديريت بحران سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: در حوادث طبيعي سال گذشته شيروان با 35 درصد خسارت، مانه و سملقان با 27.4 درصد، بجنورد با 13.2 درصد و فاروج با 12.8 درصد بيشترين مناطقي بودند که خسارت کشاورزي به آنان وارد شد.
خراسان شمالي 344 هزار هکتار عرصه کشاورزي دارد که از اين سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقي زراعت است.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی