Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - لرستان تنها استانی است که از آب های پایدار(پشت سد) برخوردار نیست.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در این راستا گفت: از لحاظ افزایش بهره وری در بخش فروش آب یکی از بهترین استان ها بوده ایم.

حمیدرضاکرموند یکی از مشکلات مهم واساسی در بخش آب شرب را نبود منابع پایدار در هیچکدام از شهرهای استان مانند سد در تأمین آب عنوان کردو افزود: در واقع تنها استانی که حتی یکی از شهرهایش از آب پایدار" آب پشت سد" استفاده نمی کند استان لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چندسال گذشته با توجه به بیلان منفی که در دشت ها وجود داشته و نیز افت شدید آب های زیرزمینی به علاوه کاهش نزولات جوی ،تغییر الگوی بارشی از برف به باران در بیشتر مناطق مشکلاتی را در تأمین آب شهرها به وجود آورده است لذا با توجه به اینکه خرم آباد مرکز استان و بیشترین جمعیت را داراست حساسیت بیشتری را در مصرف آب می طلبد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه خط انتقال آب از کاکارضا به تصفیه خانه قدیمی شهر تکمیل شده است افزود: در صورتی که رودخانه کاکارضا بتواند آب موردنیاز لحظه ای این خط را تأمین کند ظرفیت خوبی برای کمک به تامین بخشی از آب شهرخرم آباد محسوب می شود.

کرموند با بیان اینکه تصفیه خانه موجود قدیمی است و برای تصفیه آب کاکارضا مناسب نیست تصریح کرد: لازم است تلاش شود که تصفیه خانه اصلی شهر ساخته شود و به علاوه از طریق سد مخزنی مخمل کوه و تکمیل ابر پروژه بتوان آب پایداری را برای شهر خرم آباد تأمین کرد.

وی افزود: مضافا این که شهرخرم آباد از تمام شهرهای استان از لحاظ زیرساخت های شبکه آب نظیر شبکه های توزیع و خطوط انتقال بین مخازن به نسبت ضعیف تر است و از این بابت فقر زیرساختی وجود دارد.

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان لرستان - کمیسیون کشاورزی و امور آب مجلس - سد آبی - کم آبی - خشکسالی - جیره‌بندی آب -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان کمیسیون کشاورزی و امور آب مجلس سد آبی کم آبی خشکسالی جیره بندی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است