Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@03:24:07 GMT

سید موسوی خلخالی و انتفاضه شعبانیه عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۲۴۲۸

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 انتفاضه شعبانیه عراق به قیام مارس 1991 در عراق گفته می‌شود که در طی آن 14 استان از 18 استان عراق به دست معترضین افتاد ولی به دلیل بی نظمی و عدم هماهنگی معترضین و سرکوب نظامی شدید و فجیع آن توسط صدام شکست خورد. در آن دوران دو شکست سنگین عراق در برابر ایران و در جنگ خلیج فارس، باعث سختی‌های معیشتی شده بود و مردم رژیم بعث را مسئول این شرایط دشوار اجتماعی و اقتصادی می‌دانستند، از طرفی نزدیکی این دو شکست سنگین نظامی باعث شده بود مردم به این نتیجه برسند که رژیم صدام آماده سرنگونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که یک افسر خسته از جنگ، لوله تانک را به سمت عکسی از صدام نشانه رفته و به آن شلیک کرده است و این باعث تحریک مردم و حمله آن‌ها به ساختمان حزب بعث در شهر بصره شد. مرجعیت حوزه علمیه نجف کمیته‌ای نه نفره تشکیل داد تا رهبری قیام را به عهده داشته باشد سید محمدرضا موسوی خلخالی یکی از این نه نفر بود که پس از سرکوب قیام اعدام شد. در این برنامه که در آن دوران از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد، شرح مختصری در مورد شخصیت این روحانی ارجمند شیعه داده می‌شود و در مورد فجایع سرکوب این قیام توضیح داده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وقایع اتفاقیه تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به سرکوب حداقل دستمزد کارگری

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۲۶ اسفند جمعی از دانشجویان و کارگران در اعتراض به سرکوب حداقل دستمزد کارگری رو به روی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

گفتنی است، شورای عالی کار با محوریت تعیین دستمزد در حال برگزاری است در حالی که عدد سبد معیشتی هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 6056608 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیام الهی سلبریتی‌ها! + فیلم
  • عامل سعادت انسان تفکر در زندگی معنوی است
  • ماجرای اعدام خبرنگار ایرانی «آبزرور» در عراق چه بود؟ / مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • موسوی خوئینی‌ها: آنهایی که به خاتمی می‌تازند، غافل هستند که خودشان ضرر می‌کنند/آیا می‌شود از مشارکت ادعایی ۴۰ درصدی (با احتساب آرای باطله) خشنود بود؟
  • چالش مانکن ۵ هزار نفری در یک شهر
  • (ویدئو) سرکوب تظاهرات در تل‎آویو با ماشین‌های آب‌پاش
  • آن چه مهم است قیام خالصانه برای خداست/انقلاب فکری؛ریشه هر انقلاب
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به سرکوب حداقل دستمزد کارگری
  • مرگ حقوق بشر به دست مدعیان حقوق بشر؛ از حلبچه تا غزه