Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@16:34:58 GMT

آزادی «نگین» پس از 65 روز

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۳۱۵۴

کودک 6ساله یزدی از اسارت گروگانگیران در زاهدان آزاد شد.

به گزارش شهروند، دختری پس از 2 ماه به آغوش خانواده‌اش بازگشت. این دختربچه به مدت 65 روز در اسارت آدم‌رباها بود. گروگانگیران در ازای آزادی این کودک 6 ساله، 100‌میلیون تومان درخواست کرده بودند. اما پلیس آگاهی با کمک نیروهای سپاه، آدم‌ربایان را ناکام گذاشت و پس از شناسایی و دستگیری کودک‌ربایان، این دختر را به خانواده‌اش بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوشنبه 23 بهمن‌ سال 96 بود که نگین از سوی آدم‌ربایان ربوده شد. این دختر همراه با خانواده‌اش در شهر یزد زندگی می‌کردند که به دلیل نامعلومی طعمه نقشه شوم کودک‌ربایان شد. با اطلاع موضوع به پلیس، پرونده‌ای با موضوع کودک‌ربایی تشکیل شد و ماموران اداره آگاهی پیگیری این پرونده را آغاز کردند.

در ابتدای تحقیقات مشخص شد که گروگانگیران برای آزادی این کودک 100‌میلیون تومان درخواست کرده‌اند. پدر این کودک در اظهاراتش به ماموران گفت: «از فردای گم‌شدن دخترم نگین، افراد ناشناسی با من تماس گرفتند و گفتند که نگین را دزدیده‌اند و برای آزادی او 100‌میلیون تومان می‌خواهند.»

پلیس با انجام اقدامات فنی و پیگیری تماس‌ها متوجه شد که کودک‌ربایان در جایی خارج از استان یزد مخفی شده‌اند. همزمان با پیگیری‌های پلیس، آدم‌ربایان همچنان با خانواده این دختر در تماس بودند و درخواستشان را تکرار می‌کردند، اما هربار چند میلیونی از رقم اولیه پایین‌تر می‌آمدند.

به گفته پدر نگین، این افراد پس از مدتی وقتی متوجه شدند که خانواده این دختر توان پرداخت چنین پولی را ندارد، برای آزادی نگین رقم درخواستی‌شان را کاهش دادند: «بعد از چند روز آنها گفتند با 70‌میلیون تومان هم نگین را آزاد می‌کنند، ولی من به آنها گفتم واقعا چنین پولی ندارم، بعد از مدتی دوباره تماس گرفتند و این‌بار 50‌میلیون تومان درخواست کردند، چند روز بعد این رقم باز هم کمتر شد، تا این‌که در تماس‌های آخر، آنها برای آزادی نگین از من 15‌میلیون تومان خواستند. اما من واقعا این پول را نداشتم و تهیه آن هم برای من غیرممکن بود. من یک کارگر ساده هستم با 5 فرزند. هنوز از خودم خانه ندارم و مستاجرم، همه درآمد من روزی 50‌هزار تومان است، به سختی از پس هزینه‌های جاری زندگی برمی‌آییم، واقعا تهیه این پول برای من غیرممکن بود.»

تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه داشت تا این‌که پلیس متوجه شد آدم‌ربایان در شهر زاهدان مخفی شده‌اند. درنهایت پلیس با همکاری سایر نیروهای نظامی و امنیتی موفق شد نیمه‌شب سه‌شنبه مخفیگاه گروگانگیران را شناسایی و در اقدامی ضربتی همه آنها را دستگیر کند و نگین را به خانواده‌اش بازگرداند. به گفته سرهنگ ملاشاهی، فرمانده پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان، درخصوص این پرونده دو نفر بازداشت شدند.

او درباره جزییات عملیات رهاسازی و دستگیری این متهمان گفت: «این گروگانگیران دختربچه‌ای 6ساله را از یزد ربودند و به قصد اخاذی او را به زابل و پس از آن به زاهدان منتقل کردند. متهمان از خانواده این کودک درخواست 100‌میلیون تومان داشتند، اما با اقدامات اطلاعاتی نیروهای پلیس آگاهی، عوامل این آدم‌ربایی شناسایی شدند که درنهایت کودک ربوده‌شده ساعت ۲۴ دیشب در شهرک جهاد زاهدان از چنگ آدم‌ربایان نجات یافت.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پلیس در کنار تلاش‌هایی که برای پیدا کردن کودک انجام می‌داد، اما به واسطه وظایف ذاتی خود همه سناریوها از جمله ربوده شدن یسنا را نیز پنهانی مد نظر داشته و بوسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است

بعدازظهر یکشنبه ۹ اردیبهشت پلیس استان گلستان در جریان گم شدن دختربچه ۴ ساله‌ای به نام یسنا در روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌داد که آن روز خانواده یسنا برای کار به مزرعه رفته بودند اما زمانی که سرگرم کار بودند، بر اثر غفلت، یسنا از آنها فاصله گرفته و در میان گندم‌زارهای منطقه ناپدید شده بود.

سردار دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به دستگیری دو نفر از عوامل ربایش یسنا در یکی از روستاهای کلاله گفت: پس از گم شدن دختربچه خردسال بود که تلاش ماموران پلیس، تیم‌های هلال‌احمر و ده‌ها نفر از مردم بومی و غیر بومی برای پیدا کردن او شروع شد.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر با اعلام جزئیات تازه از پیدا شدن یسنا، گفت: به دنبال اعلام مفقودی دختربچه کلاله ای در روز یکشنبه نهم اردیبهشت، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گفته وی از اولین لحظه پس از اعلام خبر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، عوامل گشت انتظامی به همراه فرمانده بخش پیشکمر به محل اعزام و صحت موضوع را تایید کردند.

سردار دادگر افزود: سپس با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس اطلاعات و آگاهی شهرستان و سرتیم اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان و رییس پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: این اقدامات پلیس در کنار تلاش های بی وقفه گروه های مردمی، بسیج و به ویژه هلال احمر بود که جستجوهای میدانی را انجام می‌دادند.

سردار دادگر اظهار داشت: پلیس همه سناریوهای احتمالی را همزمان پیگیری می کرد و با هماهنگی های به عمل آمده بهترین سگ‌های زنده‌یاب که در جستجوهای ساختمان پلاسکو عملکرد بسیار مطلوبی داشتند را از تهران درخواست و در منطقه به کار گرفت.

وی گفت: با به دست آمدن سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان از ربایش کودک از روز سوم و با لحاظ نگرانی‌های فراوان بابت حفظ جان کودک و سلامتی وی در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: پلیس بیش از ۵۰ نفر را به عنوان مطلع و سه نفر را به عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داد و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت سه مظنون از بین این افراد شناسایی شدند که یکی از آنها بازداشت شد.

وی گفت: ربایندگان پس از این که متوجه شدند در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته اند، عرصه را بر خود تنگ دیده و برای رد گم کنیم و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در یک فرصت مناسب کودک را در مزارع محل رها کردند.

رئیس پلیس استان گلستان ادامه داد: این اتفاق در اثنای این تحقیقات و جستجوها در عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت افتاد و یکی از کایت سواران نیشابوری در حین پرواز در منطقه، حضوری مشکوک در بین مزارع کلزا را اعلام می‌کند که بلافاصله یکی از تیم‌های پلیس به همراه سگ زنده یاب خود را به یسنا رسانده و او را در آغوش کشیده و در بین خوشحالی مردم تحویل خانواده‌اش داد.

به گفته سردار دادگر، تحقیقات پس از پیدایش کودک از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آنها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه تحقیق از متهمان ادامه دارد، اظهار داشت: جا دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات استان تقدیر و تشکر کنم. این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم استان گلستان را که سرزمین برادری نامیده می شود را به اثبات رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229462 برچسب‌ها پلیس آگاهی

دیگر خبرها

  • گروگان ۶ ساله بندرعباسی به آغوش خانواده بازگشت
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • پیگیری‌های پلیس نبود، «یسنا» را آزاد نمی‌کردند
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • «کارگری که یسنا را دزدیده بود، قصد فروش او را داشت»
  • گروگان ۵۶ ساله از دست آدم‌ربایان در شیراز رهایی یافت
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات