Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه سوختی جایگزین برای صنعت سیمان می‌تواند راهی برای کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور باشد در این راستا متولی این بخش معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام اقداماتی است. ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ اجتماعی علمی نظرات

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ صنعت سیمان در کشور ما یکی از صنایع انرژی‌بر کشور بوده و گاز انرژی عمده‌ای است که در این صنعت سوخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید به دنبال راهکاری بود تا سوختی به عنوان جایگزین برای این صنعت تولید کرد و از این طریق مصرف انرژی را پائین آورد تا شاهد کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری تولید در این صنعت باشیم.

از سویی، بسیاری از کلانشهرهای ما با مشکل پسماند روبرو هستند زباله‌هایی که علاوه بر آلودگی محیط زیست معضلات دیگری را به دنبال دارند و اگر زیرساختهای لازم برای تبدیل پسماند به سوخت جامد (RDF) ایجاد شود، می‌توان آن را  جایگزین سوختهای فسیلی در صنعت سیمان کرد.

لذا با این اقدام از سویی بخشی از معضل پسماند حل و از سویی دیگر، بخشی از نیاز صنعت سیمان به انرژی رفع می‌شود.

در این راستا نشستی با حضور سیروس وطنخواه؛ دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و مدیران انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و کارخانه سیمان تهران برگزار شد.

در این نشست اهدافی همچون افزایش تعامل و بررسی زمینه‌های همکاری در دو بخش مدیریت پسماند و صنعت سیمان با تمرکز بر تولید و مصرف سوختهای جایگزین مشتق از پسماند در صنعت سیمان دنبال شد.

از نتایج بهره‌گیری سوختهای مشتق از پسماند (RDF) در صنعت سیمان می‌توان به کاهش مصرف  و افزایش پایداری تأمین انرژی در صنعت انرژی‌بر سیمان و نیز کاهش دفن پسماند اشاره کرد.

در این نشست مقرر شد سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و انجمن کارفرمایان صنعت سیمان بررسیهای فنی، اقتصادی و حجم سرمایه‌گذاریهای لازم در دو بخش تولید و مصرف RDF را انجام و در نشست آتی با ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری راهکارهای اجرایی‌سازی آن را دنبال کنند.

انتهای پیام/

R1012190/P1014142/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت علمی ریاست جمهوری انجمن سیمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری انجمن سیمان معاونت علمی ریاست جمهوری انجمن سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است