Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی قمی، کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه نفوذ و ابهت پوشالی آمریکا در منطقه در حال فروپاشی است، گفت: ارتش سوریه با حمایت جبهه مقاومت به خصوص جمهوری اسلامی ایران در طول 7 سال جنگ با تروریست به یک ارتش حرفه ای و ملی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کاظمی قمی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی در خصوص چرایی حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: تجاوز نظامی موشکی آمریکا علیه برخی از مواضع کشور سوریه از چند منظر قابل ملاحظه و توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملیات موشکی آمریکا با همدستی فرانسه و انگلیس در حالی صورت گرفت که آزادی منطقه مهم غوطه شرقی توسط ارتش سوریه قطعی شده بود و آمریکا متوجه شدند که گروه های تروریستی امکان مقاومت و نگه داشتن این منطقه را ندارند.

 

آزاد سازی غوطه شرقی طرح آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کرد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آزادسازی غوطه شرقی تنها یک دستاورد صرفاً نظامی نبود و این پیروزی بار دیگر طرح شوم آمریکا را در سوریه ناکام گذاشت، خاطرنشان کرد: آزادسازی غوطه شرقی از اشغال تروریست های تحت حمایت آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی یک پیروزی راهبردی برای دولت سوریه و جبهه مقاومت که ارتش سوریه را مورد حمایت خود قرار داده است محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اینکه آمریکایی ها نتوانستند مرزهای مشترک عراق و سوریه را در منطقه ابوکمال حفظ کنند به دنبال استقرار مجموعه های تروریستی در غوطه شرقی و فشار بر پایتخت بودند، تصریح کرد: آزاد سازی غوطه شرقی طرح آمریکا در منطقه را با شکست روبرو کرد و یکی از دلایل آن پیروزی های جبهه مقاومت و ارتش سوریه بود.

کاظمی قمی همچنین اذعان کرد: ناکامی هایی که در یک سال اخیر که متوجه آمریکا و متحدانش در منطقه شد از دیگر عوامل حمله موشکی به سوریه بود و شکست در این حمله باعث شد نفوذی که آمریکایی ها به دنبال آن بودند و افزایش سلطه خود با حفظ تروریست ها در منطقه داشتند در هم بشکند.

 

نفوذ و ابهت پوشالی آمریکا در منطقه در حال فروپاشی است

وی با اشاره به اینکه ناکامی هایی که متوجه آمریکایی ها در تحولات سوریه شد، حتی دولت آمریکا را در داخل کشورش دچار مشکل کرد، افزود: ترامپ با این واقعیت روبرو شد که در سطح منطقه ای، نفوذ و ابهت پوشالی آمریکا در حال فروپاشی است و این شرایط باعث شد که آمریکایی ها دست به انجام عملیات موشکی از راه دور بزنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عملیات موشکی آمریکا به سوریه با واکنش منفی جامعه جهانی و سازمان ملل همراه بود و آمریکا را در صحنه سیاسی بین المللی با شکست روبرو شد، عنوان کرد: این عملیات و سکوت شورای امنیت مدعی کمک به صلح و امنیت جهانی در برابر این جنایات نشان داد که امروز سازمان ملل و شورای امنیت فاقد کارایی لازم است

وی ادامه داد: عملیات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه یک فضای عمومی اعتراض و محکومیت در سطح جامعه جهانی به خصوص در خود آمریکا به وجود آورد و نشان داد حرکات امریکایی ها بر خلاف تبلیغات رسانه ای مورد قبول جامعه جهانی نیست.

 

ارتش سوریه طی 7 سال جنگ علیه تروریست به یک ارتش حرفه ای و ملی تبدیل شده است

کاظمی قمی با تاکید بر اینکه آمریکا به واسطه انجام این عملیات موشکی، مبلغ قابل توجهی را از عربستان گرفت، تشریح کرد: آمریکا و همپیمانانش به دنبال روحیه دادن به گروه های تروریستی بودند که این طرح هم با شکست مواجه شد و تروریست ها مجبور به ترک منطقه شدند.

وی با بیان اینکه این نه تنها یک عملیات نظامی از دیدگاه کارشناسی برای آمریکایی ها محسوب نمی شود بلکه آثار میدانی و سیاسی آن علیه خود آمریکا بود، تاکید کرد: عملیات موشکی آمریکا از راه دور نشان دهنده این است که این کشور دیگر توان لشکرکشی گسترده نظامی و عملیات جبهه ای را ندارد و برای دنبال کردن اهداف خود به حمله موشکی از راه دور اکتفا می کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه این عملیات نشان داد که امروزه دولت و ارتش سوریه از یک قدرت پدافندی مطلوبی و روحیه بسیار بالایی در برابر متجاوز برخوردار است، بیان کرد: ارتش سوریه با حمایت جبهه مقاومت به خصوص جمهوری اسلامی ایران در طول 7 سال جنگ با تروریست به یک ارتش حرفه ای و ملی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یک اسرائیلی در حمله حزب الله بامداد جمعه با موشک ضدزره به مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که راننده یک کامیون نظامی در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

ارتش اشغالگر مدعی شد که در پاسخ به این حمله مرگبار، انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک حزب الله را در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

کد خبر 6088909

دیگر خبرها

  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم