Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@00:30:35 GMT

جمع آوری 400 میلیارد تومان زکات در سال 97 تکلیف شده

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۳۵۱۲

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه برنامه زکات امسال 10 درصد بیش از رقم زکات جمع‌آوری شده در سال 96 پیش‌بینی شده است گفت: بر این اساس جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در سال 97تکلیف شده است. ناطقان: سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، در نشست هم‌اندیشی زکات کشور با اعلام اینکه رقم مشارکت مردمی در سال 96 علی‌رغم وضعیت بد اقتصادی کشور، دو هزار و 100 میلیارد تومان بود، گفت: سهم زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته با 370 میلیارد تومان، 18 درصد از مشارکت مردمی است که البته این رقم قابل افزایش در سال‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 68 درصد از زکات جمع آوری شده زکات واجب است، افزود: با توجه به اینکه سالانه 12 میلیون تا 14 میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود رقم زکات واجبی که باید پرداخت شود بسیار بیش از رقم کنونی است.
فتاح با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای عالی زکات باید 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان و باقی به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته 73 درصد زکات در زمینه معیشت، درمان، مسکن و جهیزیه نیازمندان هزینه شد.
وی با اعلام اینکه برنامه زکات امسال 10 درصد بیش از رقم زکات جمع‌آوری شده در سال 96 پیش‌بینی شده است گفت: بر این اساس جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در سال 97تکلیف شده است.
رئیس کمیته امداد با اذعان به کم‌کاری در تبلیغات زکات افزود: هیچ کس نمی‌تواند کاستی در زمینه منابع مالی و برنامه در زمینه تبلیغات زکات را انکار کند. برای ترغیب مردم باید اهمیت پرداخت زکات در قالب‌های هنری مطرح شود؛ همچنین نشان دادن مصادیق تاثیر زکات به مردم در بهبود وضعیت اقتصادی نیازمندان بسیار قابل توجه است.
فتاح با تاکید بر اینکه نباید فقط از کشاورزان خُرد و روستاییان توقع پرداخت زکات داشت گفت: در صورتیکه مناطق آزاد و تولیدکنندگان و صنایع بزرگ انفاق کنند بسیاری از مشکلات نیازمندان حل می‌شود. بر همین اساس تولیدکنندگان اصلی هر استان شناسایی شده‌اند.
وی با تأکید بر عدم آمارسازی در گزارش‌های کمیته امداد خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان عملکرد کمیته امداد قرار بگیرند و ما نیز اهتمام بیشتری در این موضوع داشته باشیم.
حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات نیز در این نشست با اشاره به اینکه پیگیری زکات در کشور در جهت بهبود وضعیت معیشتی فقرا و رفع فقر و محرومیت از جامعه است، گفت: زکات امری حاکمیتی و ترویج فرهنگ زکات از ضروریات در نظام جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله عالمی، عضو شورای عالی زکات در این نشست بر لزوم توجه و انس با قرآن کریم و ترویج زکات در جامعه تاکید کرد و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ، عضو شورای عالی زکات به تشریح نظرات علما و فقهای اسلام درارتباط با زکات واجب و مستحبی پرداخت.
منبع: فارس برچسب ها: رئیس کمیته امداد ، زکات ، رفع فقر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد زکات رفع فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است افزود: دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با تبریک جشن عبودیت و بندگی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز جشن تکلیف برای ۷۰۰ دانش‌آموز دختر شهرستان آستارا برگزار شد که علاوه بر اینکه نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شد برنامه های شاد و خوبی همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» امام جمعه آستارا از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

کد خبر 6093275

دیگر خبرها

  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • تکلیف بیرانوند برای دیدار با سپاهان مشخص شد
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است