Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج یک نظرسنجی که در روزنامه صهیونیستی "معاریو" منتشر شده است، نشان می‌دهد بیش از 73 درصد صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی معتقدند که خطرات امنیتی، رژیم صهیونیستی را احاطه کرده است.

بر اساس این نتایج، نیمی از صهیونیست‌ها نگران وقوع جنگی در آینده نزدیک با توجه به افزایش تنش‌ها در جبهه شمالی (شمال فلسطین اشغالی) از جمله تهدیدهای ایران برای پاسخ به حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور در سوریه هستند که در آن هفت مستشار ایرانی شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج حاکی است: 52 درصد پرسش شوندگان نگرانی خود را از وقوع جنگ جدیدی در آینده نزدیک ابراز داشته‌اند.

براساس این نتایج، درصد تهدید امنیتی خارجی از جانب حماس و ایران و حزب الله به 34 درصد و درصد تهدید امنیتی ناشی از عملیات مقاومت فلسطین به 32 درصد و درصد تهدید ناشی از گرانی و شکاف‌های اقتصادی به حدود 32 درصد می‌رسد.

ادامه اقدامات تنش‌آمیز تل‌آویو

از سوی دیگر روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم "زهیر أندراوس" به بررسی واکنش‌های منابع امنیتی و سیاسی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تهدید ایران برای پاسخ به تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی نظامی تیفور در استان حمص سوریه پرداخت و نوشت: تل آویو به اقدام تنش آمیز علیه ایران ادامه می‌دهد و منابع سیاسی و امنیتی در تل آویو گفتند که ایران با قدرت به شهادت هفت نیروی خود در جریان تجاوز اسرائیل به پایگاه تیفور پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: «صبر استراتژیک» ایران در قبال جنایت رژیم صهیونیستی در «فرودگاه تی‌فور»/ روزی که صهیونیست‌ها تاوان «جنایت قنیطره» را دادند

"رونی دانیئیل" تحلیلگر امور نظامی در شرکت خبری اسرائیل (شبکه های تلویزیونی 12 و 13) به نقل از این منابع که بسیار آگاه توصیف شدند، افزود: پاسخ ایران ممکن است که اهدافی اسرائیلی را در غرب هدف قرار دهد.

این منابع همچنین بعید ندانستند که ایران پاسخ اسرائیل را از سوریه یا از طریق حزب الله بدهد.

برپایه این گزارش، این منابع اعلام کردند ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در فهرست ترورهایی قرار دارد که دستگاه موساد برای آن برنامه‌ریزی می‌کند، زیرا به اعتقاد تل آویو، وی مسئول بسیج و سازماندهی نیروهای ایرانی در سوریه است و همچنین مسئول مستقیم ایران برای (ارتباط با) حزب الله در لبنان به شمار می‌رود.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از "اویگدور لیبرمن" وزیر جنگ اسرائیل نوشت که ارتش لبنان با همکاری حزب الله و ارتش سوریه و نیروهای شیعه و فراتر از آنها ایران به جبهه واحدی علیه اسرائیل در شمال (فلسطین اشغالی) تبدیل شده‌اند که یک چالش راهبردی درجه یک به شمار می‌رود و ارتش اسرائیل را ملزم می‌کند که آمادگی خود را بیشتر تقویت کند.

در همین حال، "عمیرام لوین" فرمانده منطقه شمال و معاون اسبق رئیس سازمان موساد اسرائیل در اظهار نظر درباره رویارویی در منطقه بعد از حمله به پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه گفت کابینه بنیامین نتانیاهو، منطقه را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهد.

لوی گفت: ایران از اینکه یک پایگاهش در اینجا یا آنجا منهدم شود؛ ضرر نخواهد کرد، اما اگر اسرائیل، ایران را وارد تهدید خطرناکتری کند؛ ممکن است مجبور شود تا با حزب الله روبرو شود.

این درحالی است که سایت (Israel Defense) نوشت: کمیسیون مالی کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با اصلاح بودجه سال 2018 میلادی موافقت کرد که براساس آن 65 میلیون دلار برای استحکام بخشی به مناطق شمالی (فلسطین اشغالی) و 51 میلیون دولار برای مصارف اضطراری نظیر تقویت و بهبود وضعیت ساختمان‌ها در شمال (فلسطین اشغالی) اختصاص خواهد یافت.

این سایت افزود: فرماندهی جبهه داخلی این بودجه را از جمله برای بهسازی پناهگاه‌ها و ایجاد استحکامات و مشارکت در طرح های ساخت و ساز در سراسر شمال (فلسطین اشغالی) و به طور خاص در جولان (اشغالی سوریه) هزینه خواهد کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

هراس صهیونیست‌ها از پاسخ ایران؛ اقدامات تنش‌آمیز تل‌آویو ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و... وحشت‌زده هستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که رسانه‌های غربی در طول سال‌های گذشته و اخیر، همواره بر انزوای ایران در نظام بین الملل به مثابه گزاره و پیش‌فرضی تصنعی و القایی مانور داده‌اند، اخیرا برخی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نمی‌توانند نگرانی خود را بابت قدرت ائتلاف‌سازی استراتژیک ایران با شرکای راهبردی خود را پنهان سازند.

اخیرا پایگاه خبری بلومبرگ گزارشی درباره همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد، امری که باعث نگرانی رژیم اشغالگر قدس و متحدانش شده است. بلومبرگ در این‌خصوص نوشته است " سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در دیدار با محمدرضا آشتیانی، همتای ایرانی‌اش، در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان تاکید کرده است که مسکو آماده گسترش همکاری‌های نظامی مفید و متقابل با ایران است. در چنین شرایطی، نگرانی اسرائیل از پیامد‌های گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران جدی‌تر از گذشته شده است، به‌ویژه آنکه روسیه پس از رگبار موشکی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل، از تهران طرفداری کرد و وزارت امور خارجه این کشور آن حمله را «دفاع از خود» توصیف کرد. "

واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران نه‌تن‌ها قواعد بازدارندگی را به خوبی آموخته و آن را محقق ساخته است، بلکه هم‌افزایی راهبردی با برخی بازیگران کلیدی در حوزه روابط بین الملل را نیز به‌گونه‌ای عملیاتی و به دور از توجه به هیاهوی جریانات طرفدار آمریکا و اروپا در دستورکار قرار داده است.

ابراز نگرانی رسانه‌های غربی (از جمله بلومبرگ) در خصوص ارتقای همکاری‌های امنیتی، نظامی و راهبردی ایران و کشور‌هایی مانند روسیه و چین برخاسته از همین حقیقت است. این موضوع نشان می‌دهد که انتقادات جهت‌داری که در خصوص تعمیق مناسبات دوجانبه ایران و روسیه در طول سال‌های گذشته مطرح شده، تا چه اندازه‌ای غیرواقعی بوده است.

هم‌افزایی راهبردی، فرمولی است که مطابق آن دو بازیگر با توجه به وجود تهدیدات یا فرصت‌های مشترک در حوزه روابط بین الملل، از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر در معادلات جهانی استفاده می‌کنند. بدیهی است که هم‌افزایی راهبردی با یک بازیگر، به معنای وابستگی به آن کشور نیست و اتفاقا به معنای درکی واقع‌بینانه در قبال ماهیت مناسبات جهانی و حوزه روابط بین الملل است.

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و .. وحشت‌زده هستند و آن را مایه ایجاد ائتلافی می‌دانند که ثمره آن قطعا در تعارض مطلق با امیال مداخله‌گرایانه و توسعه‌طلبانه غرب در جهان امروز قرار دارد.

همین مسئله نشان می‌دهد که ائتلاف راهبردی با کشور‌های مخالف آمریکا (حتی اگر در مواردی با آن‌ها اختلاف نظر داشته باشیم) باید به‌صورتی جدی و مستمر در دستورکار دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان قرار گیرد تا بتوان از ثمرات آن در ایجاد موازنه قدرت به سود جریان ضد غرب در نظام بین‌الملل استفاده کرد.

البته در طول سه سال اخیر گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده و لازم است این نگاه راهبردی، تبدیل به یکی از ثوابت سیاست خارجی کشورمان شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست