Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی می‌گوید: «شهردار انتخابی تهران باید مدیری توانمند، پرکار و پرتوان و به دور از لابی‌های سیاسی و گفتمان‌های محفلی باشد تا بتواند پاسخگوی انتظارات به حق شهروندان تهرانی شود.»

سرویس اجتماعی فردا: پس از استعفای محمدعلی نجفی و خروج او از بهشت و ترک کرسی شهرداری تهران، گمانه زنی‌ها برای انتخاب شهردار به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
و حالا پس از خساراتی که ناکارآمدی و بی مدیریتی نجفی در شهرداری به تهران وارد کرد، تنش هایی در جامعه مبنی بر اینکه چه کسی قرار است شهردار تهران باشد ایجاد شده است.   مجید ابهری، جامعه شناس وآسیب شناس اجتماعی در رابطه با تنش‌های موجود در جامعه به خصوص شهر تهران به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «بحران آب و کمبود آن از طرف دیگر هیجان‌های روحی و رفتاری به جامعه وارد می‌نماید. درکنار این همه اخبار تنش زا موضوع انتخاب شهردار تهران نیز به یک بحث جنجالی تبدیل شده است.»
این جامعه شناس با بیان این موضوع که جامعه ما بیش از هر چیز به آرامش روانی نیاز دارد تا در سایه آن مشکلات ریز و درشت موجود را حل و فصل کند، می‌گوید: «بعد از شهردار شدن آقای نجفی، مردم همانند مدیریت پیشین شهرداری تهران انتظار توسعه و پیشرفت پایتخت را داشتند، اما متاسفانه با ناکارآمدی و بی مدیریتی آقای محمدعلی نجفی تنش‌های زیادی به شهر تهران وارد شد؛ مانند بحران برفی که مردم تا سه الی چهار روز درگیر آن شده بودند. امروز و در حالی که آقای شهردار در کمتر از یکسال استعفا داده و رفته، شهروندان از یکدیگر می‌پرسند بالاخره صندالی بهشت به چه کسی خواهد رسید؟ آیا این فرد خواهد توانست که مشکلات ریز و درشت تهران را حل کند؟ آیا می‌تواند گره کور ترافیک را باز کند و با آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی مقابله کند؟»
ابهری ادامه می‌دهد: «متاسفانه رجال سیاسی وابسته به اصلاح طلب کم و بیش هر کدام لیستی بر اساس مفروضات خود برای انتخاب شهردار جدید عرضه می‌کنند. از طرفی برخی از رسانه‌ها هر بار در فضای مجازی یکی از چهره‌های وابسته به این جناح را به عنوان شهردار آینده معرفی می‌کند. این در حالی است که بزرگان سیاست باید از حدس و گمان بپرهیزند، بحث‌های حاشیه‌ای را کنار بگذارند و باید جامعه را به آرامش دعوت کنند. آن‌ها باید اجازه دهند که اعتماد اجتماعی در همین سطح ضعیف باقی بماند و پایین‌تر نرود؛ بنابراین جنجال آفرینی تنش زایی در مدیریت شهری غیر از به هم ریختن تعادل فکری و روانی جامعه نتیجه‌ای حاصل نخواهد کرد.»
این آسیب شناس اجتماعی در مورد انتخاب شهردار جدید تهران اظهار می‌دارد: «شهردار انتخابی تهران باید مدیری توانمند، پرکار و پرتوان و به دور از لابی‌های سیاسی و گفتمان‌های محفلی باشد تا بتواند پاسخگوی انتظارات به حق شهروندان تهرانی شود. در غیر این صورت توسعه و پیشرفت شهر تهران به جایی نخواهد رسید.» لینک کوتاه خبر: farda.fr/003N0t

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دور اول انتخابات در استان تهران چه در ایام تبلیغات شاهد رفتار قانونمندانه داوطلبین و همچنین مدیران و مردم بودند و در روز انتخابات نیز شاهد انتخابات پرشور، سالم و با امنیت بالا بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت و جمعیت در استان تهران گزارش بسیار اندکی به ستاد انتخابات مبنی بر تخلف ارسال شد که به تخلفات رسیدگی شد اما مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین و مقررات انتخاباتی فعالیت داشتند و هیچ مدیری چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در شهرداری و بخشداری و حتی فرمانداران تخلفات انتخاباتی نداشتند.

استاندار تهران ادامه داد: در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین شهرستان ورامین در روز جمعه برگزار خواهد شد و از حدود یک ماه قبل تمهیدات برگزاری منظم و با نهایت امنیت در استانداری و فرمانداری‌های تابعه این ۲ حوزه برگزار شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون آمادگی خوبی از سوی ستاد انتخابات استان تهران وجود دارد و قطعا انتخابات دور دوم حتی از دور اول نیز با نظم و امنیت بهتری برگزار خواهد شد.

به گفته فخاری، در این دور دستگاه‌های تمام الکترونیک در کلیه شعبات اخذ رای وجود دارد و برای رفاه و آسایش و همچنین حفاظت از آرای مردم این دستگاه‌های تمام الکترونیک در خدمت مردم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ۱۶ نماینده از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و یک نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان ورامین با رای مردم انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند