Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@06:09:54 GMT

کلم پلو شیرازیبا گوشت چرخ کردخ+دستور پخت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۴۸۷۶

کلم پلو شیرازیبا گوشت چرخ کردخ+دستور پخت

رکنا: کلم پلوی شیرازی یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی است.

مواد لازم :

۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۴ پیمانه برنج

۷۰۰ گرم کلم

۲ عدد پیاز متوسط

۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی

۴ قاشق غذاخوری پیاز داغ

۲۵۰ گرم سبزی معطر شامل ریحان، تره، ترخون و شوید

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

پودر لیمو عمانی

طرز تهیه:

۴ قاشق غذاخوری پیازداغ را به همراه زردچوبه، فلفل و کمی روغن داخل تابه بریزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلم‌ را به صورت رشته‌رشته خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

مواد را روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا کاملا مخلوط شوند سپس دو‌سوم لیوان آب اضافه کنید و در تابه را ببندید تا کلم پخته و نرم شود.

بعد از این که کلم نرم شد، در تابه را بردارید تا آب اضافی آن تبخیر شود سپس دو قاشق غذاخوری از سبزی‌های معطر را کنار گذاشته و مابقی را به همراه کمی نمک و پودر لیمو عمانی، بعد از تبخیر شدن کامل آب کلم، به مواد اضافه کنید.مواد را کمی تفت دهید. توجه کنید که تفت دادن بیش از حد باعث تلخ شدن سبزی در غذا می‌شود.

پیاز‌ها را رنده کنید و کاملا آب آن را بگیرید سپس داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده، سبزی معطر، آرد نخودچی، نمک و فلفل و پیاز رنده را ریخته و کاملا ورز دهید تا یکدست شوند. مقداری کمی از مایه را برداشته و به کمک دست گرد کنید.گوشت قلقلی‌ها را داخل تابه بریزید و با کمی روغن تفت دهید سپس در تابه را ببندید تا خوب پخته و سرخ شوند.

برنج آب‌کش شده را با مایه کلم و روغن تابه‌ای که گوشت را با آن سرخ کره‌اید، مخلوط کنید سپس داخل یک قابلمه لایه‌لایه برنج و گوشت قلقلی بریزید. در آخر دو‌سوم لیوان آب دور تا دور قابلمه بریزید و برای 30 تا 45 دقیقه دم کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران غذا برنج گوشت تلگرام سنتی غذا شیرازی کلم پلو عکس جوان حوادث همدان اخبار همدان ایران فیلم دختر حوادث تهران مرگ اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟

حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # پیاز سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی