Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:11:32 GMT

اخراج ۱۶هزار پرستار زیمباوه ای به دلیل اعتصاب!

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۵۵۲۷

اخراج ۱۶هزار پرستار زیمباوه ای به دلیل اعتصاب!

دولت زیمباوه اعلام کرد به منظور آرام شدن فضای کاری این کشور، ۱۶هزار نفر از پرستارانی که در اعتصاب شرکت حاضر بودند را اخراج خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این پرستاران دوشنبه این هفته در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود و سایر مسائل، محل کار خود را ترک کردند و به خیابان‌ها آمدند. این اعتصابات پس از اعتصاب پزشکان عمومی در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنستانتینو چیوانگا - معاون رئیس جمهور زیمباوه- پرستاران را به انجام حرکت سیاسی متهم کرده و گفته است این پرستاران با افراد بازنشسته یا جویای کار جایگزین خواهند شد. اتحادیه پرستاران از افراد اخراج شده خواسته است آرامش خود را حفظ کنند تا این اتحادیه راه‌های مناسب پاسخ به این اقدام دولت را بررسی کند. چیوانگا- ژنرال بازنشسته ارتش- گفته است انجمن پرستاران این کشور آفریقایی پیشنهاد دولت را برای افزایش ۱۷ میلیون دلاری حقوق ها رد کرده است.

رابرت موگابه- رئیس جمهور پیشین- نیز بارها گروه‌های مخالف دولت را به تلاش برای سرنگونی دولتش از طریق اعتصابات و تحریک افکار عمومی متهم کرده بود. این تصمیم دولت با مخالفتهای گسترده روبرو شده است و اتحادیه پزشکان و وکلای زیمباوه این تصمیم را غیرقانونی خوانده‌اند. اتحادیه معلمان نیز این تصمیم را شدیدا محکوم کرده است و هشدار داده است در صورتی که حقوق‌ها  افزایش نیابد، آن‌ها نیز به اعتصابات خواهند پیوست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلم لحظه پلمب طلافروشی‌ها در مشهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

درپی اعتصاب طلافروشان در مشهد، پس از آنکه روز‌های گذشته درباره بازگشایی آنها مذاکراتی صورت گرفت، مغازه‌هایی که به اعتصاب خود پایان ندادند، عصر یکشنبه توسط تعزیرات حکومتی خراسان رضوی پلمب شدند.

بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته ازسوی اتحادیه طلافروشان با مسئولان، پایان اعتصاب منجر به همکاری بیشتر و رفع مشکلات این صنف خواهد شد.

منبع: رکنا

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • (ویدئو) فیلم لحظه پلمب طلافروشی‌ها در مشهد
  • پلمب تعدادی طلافروشی در مشهد
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند