Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@08:22:14 GMT

کربلا محل رشد و تعالی انبیای الهی بود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۵۹۴۲

کربلا محل رشد و تعالی انبیای الهی بود

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام محمد صفیاری، کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه پیامبران الهی به معرفت اهل‌بیت(ع) و جریانات مربوط به اهل‌بیت(ع) دست یافتند، گفت: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع)  تمام پیامبران(ع)  با اقرار نسبت به ولایت اهل‌بیت(ع) و با توجه به معرفت ایشان به نبوت رسیدند. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: هیچ پیامبری هرگز به نبوت نرسید مگر به دلیل شناخت حق ما و فضیلت ما نسبت با سایرین؛ مَا مِنْ‏ نَبِیٍ‏ جَاءَ قَطُّ إِلَّا بِمَعْرِفَةِ حَقِّنَا وَ تَفْضِیلِنَا عَلَى مَنْ سِوَانَا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» (الکافی، ج1، ص437). امام محمدباقر(ع) در روایتی دیگر فرمودند: پیامبران و فرشتگان معتقد به محبت ما هستند؛ مَا مِنْ‏ نَبِیٍ‏ وَ لَا مَلَكٍ إِلَّا وَ كَانَ یَدِینُ بِمَحَبَّتِنَا.» 

وی افزود: پیامبران الهی حتی نسبت به جریاناتی که مربوط به اهل‌بیت(ع) است، شناخت داشتند؛ ماجرای کربلا و عاشورای حسینی از جمله آن‌هاست. در این باره امام حسین(ع) در روز عاشورا به اصحاب فرمودند: پیامبر(ص) به من فرمود: تو به زودی به سوی عراق سوق داده می‌شوی و آن زمینی است که پیامبران و اوصیای آنها آنجا را ملاقات کرده‌اند که عمورا نام دارد؛ یَا بُنَیَّ إِنَّكَ سَتُسَاقُ إِلَى الْعِرَاقِ وَ هِیَ أَرْضٌ قَدِ الْتَقَى‏ بِهَا النَّبِیُّونَ وَ أَوْصِیَاءُ النَّبِیِّینَ وَ هِیَ أَرْضٌ تُدْعَى عَمُورا»؛ لذا باید گفت کربلا کلاس درس انبیاء و محل رشد و تعالی انبیاء و اوصیای ایشان است. 

صفیاری ادامه داد: از این جهت،کربلا تنها یک حماسه نیست بلکه یک ایدئولوژی است که تمام انبیا برای تحقق آموزه‌های آن به طور هدفمند حرکت کردند و آن آموزه‌ها را به پیروان خود آموختند. 

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) اعتراضات دانشجویی در آمریکا را انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی دانست و گفت: ۱۰ سال قبل رهبرمعظم انقلاب به جوانان غربی منشأ شعار‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد محمودی، با گرامیداشت مقام معلم، شغل معلمی را سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان دانست وافزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و بر موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش تاکید دارند.

او با اشاره به   شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)  گفت: امام صادق (ع)  در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: : اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم