Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@20:22:52 GMT

آماده تفويض اختيارات به استان کرمان هستيم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۶۲۷۹

آماده تفويض اختيارات به استان کرمان هستيم

خبرگزاري آريا - کرمان – ايرنا- وزير اموراقتصادي و دارايي براي واگذاري اختيارات در حوزه اقتصادي به استان کرمان اعلام آمادگي کرد و گفت : اولين اقدام ما در اين حوزه اجراي ماده 251 است.

به گزارش ايرنا، مسعود کرباسيان روز پنجشنبه در نشست مشترک کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، ستاد اقتصاد مقاومتي و فعالان اقتصادي استان کرمان افزود: به عنوان کسي که در وزارت اقتصاد کار مي کنم براي تفويض اختيارات در وزارت اقتصاد آمادگي دارم و ماده 251 بالاترين اختيار قانوني شخص وزير است که اين موضوع را تفويض کرده ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خطاب به استاندار کرمان که خواهان عملياتي شدن دستور رئيس جمهوري در خصوص تفويض اختيار به استانها به مرکزيت کرمان شده بود ، بيان کرد: در رابطه با ساير تفويض ها ببينيد چه مواردي در حوزه وزارت اقتصاد قابل واگذاري است و اعلام کنيد تا آنها را پيگيري کنم و اين موضوع را در ساير وزارتخانه ها نيز مطرح خواهم کرد.
کرباسيان پيرامون سامانه ارزي کشور اظهار داشت :برخي معتقد بودند که اين نرخ بايد شناور باشد، و کف قيمتي ديده مي شد تا پس از آن شناور بودن ارز انجام شود .
وي با تاکيد بر اينکه سامانه ارزي يک بحث قطعي است، گفت: التهاب ارزش ارز بايد رخ مي داد اما جهش رخ داده، قيمت واقعي نبود و قيمت حدود چهار هزار و 200 تومان است.
وي با اشاره به مقوله ارز صادراتي نيز گفت: ارز صادراتي لزوما از طريق بانک نبايد بر مي گشت و مي توانست از طريق صرافي ها نيز انجام شود.
وي ادامه داد:در اين شرايط يا صادر کننده مي توانست سپرده ارزي کند و البته بنا به تاکيد رياست جمهوري در اين زمينه تجربه تلخ گذشته نبايد تکرار شود و صادر کنندگان همچنين مي توانستند ارز خود را به فرد ديگري واگذار کنند که مي خواهد واردات کند.
کرباسيان گفت: بخشنامه ارزي گويا است و در حوزه صادرات تمامي مسائل ديده شده است.
وي ادامه داد: بانک مرکزي 36 نوع نياز در رابطه با ارز احصا کرده است که در گروه هاي کاري مورد توجه قرار مي گيرند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه در حوزه هاي ترانزيت، ويزا و ... فرصت هاي خوبي با روسيه فراهم شده است، گفت: روس ها کانال سبزي را ايجاد کرده اند که 15 تا 20 درصد تخفيف صادرات به ما داده اند و تاکنون سه شرکت معرفي شده اند.
وزير اقتصاد و دارايي با تاکيد بر اينکه نيمه دوم ارديبهشت ماه توافق نامه اورآسيا قطعي خواهد شد، گفت: اينکه بتوانيم در مذاکرات تجاري به حمايت از صادرات کمک کنيم ضروري و قطعي است و در اين رابطه يکهزار و 300ميليارد تومان مشوق صادراتي در بودجه ديده شده است.
وزير دارايي گفت: سالي را پشت سر گذاشتيم که نرخ تورم تک رقمي و حول و حوش 8.3 بود و بعد از چند سال نرخ سرمايه گذاري از منفي تبديل به مثبت شد و رشد اقتصادي حدود 6 درصدي نيز محقق گرديد.
وي ادامه داد: اگرچه در زمينه صادرات تراز تجاري ما مثبت نبود اما صادرات مثبت بود و در سال گذشته صادرات کشور از 42 ميليارد دلار به 47 ميليارد دلار رسيد.
کرباسيان با اشاره به اينکه در سال گذشته 800 هزار فرصت شغلي در کشور ايجاد شد، عنوان کرد: يکي از اتفاق هاي خوبي که در کشور رخ داد، حوزه اعتباري بود که رتبه ما از 7 به رتبه 5 رسيد و حوزه ريسک و ضريب خطر نيز کاهش پيدا کرد.
وي يادآور شد: استان کرمان در طول تاريخ هيچگاه زياد متکي به دولت نبوده است بلکه به دولت کمک هم مي کرده است.
وي ياد و خاطره مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني را گرامي داشت و اظهار کرد: ما مديون سرداران زنده و شهيد اين استان هستيم.
کرباسيان گفت: در حوزه استفاده از فاينانس ها در استان کرمان فرصتي خوبي فراهم شده است.
وي يادآور شد: در شرايطي هستيم که فضاي هجمه تبليغاتي منفي مي خواهد قدرت تحرک را از کارآفرينان ما سلب کند.
وزير امور اقتصادي و دارايي اضافه کرد: نزديک 36 ميليارد دلار در دولت يازدهم و دوازدهم خطوط اعتباري و فاينانس در اختيار ما قرار گرفته است و سياست و تصميم دولت و رياست جمهوري اولويت براي بخش خصوصي است و استان کرمان مي تواند در اين زمينه پيشتاز شود.
وي با بيان اينکه استان کرمان توانايي زيادي براي فاينانس دارد، گفت: سرمايه گذاري خارجي در استان کرمان در حال شکل گيري است و کارهاي خوبي در اين حوزه انجام شده است.
کرباسيان اظهار کرد: زمينه سرمايه گذاري خارجي در کشور وجود دارد و در حال حاضر نيز سرمايه گذاري هايي در کشور در دست انجام است.
وي گفت: اگر بتوانيم به خوبي پروژه ها را تعريف کنيم، در حوزه جذب سرمايه گذاري خارجي موفق خواهيم بود.
وي بيان کرد: بزرگترين نيروگاه خورشيدي کشور در استان کرمان در حال راه اندازي است.
کرباسيان افزود: اقتصاد مقاومتي يک فريضه، وظيفه و دستور است که همه بايد آن را انجام دهيم.
وي با اشاره به اينکه رهبري در هفته گذشته در ديدار با مديران سه قوه بر حمايت از کالاي داخلي تاکيد بسياري داشتند، گفت: اقدامات استان کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتي قابل تقدير است و براي الگو برداري از آن بايد اين طرح را مدون کرد.
کرباسيان ادامه داد: از ماليات بر ارزش افزوده در قالب ضمانت نامه استقبال جدي مي کنم و نظر شخصي من اين است که اگر وضعيت مالي ما خوب باشد بايد چند ساله پول خود را بگيريم.
وي خاطرنشان کرد: درباره بدهي دولت به پيمانکاران، بدهي دولت به نيروگاه خورشيدي پرداخت شده است.
وي گفت: در رابطه با مديريت ريسک در قانون مالياتي ديده شده ودر طرح نظام جامع مالياتي نيز پيش بيني هاي لازم انجام شده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي که چهارشنبه شب به همراه اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي وارد کرمان شد امروز (پنجشنبه )با فعالان اقتصادي استان کرمان ديدار و گفت و گو کرد.
بازديد از طرح ‌هاي اقتصادي شهرستانهاي رفسنجان و انار، افتتاح چند طرح بزرگ اقتصادي از جمله مرحله نخست بزرگترين واحد فروکروم کشور در رفسنجان و بازديد از مناطق زلزله زده استان از ديگر برنامه هاي وزير اقتصاد و همراهان در سفر به استان کرمان علام شده است.
7440/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903246

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • دور دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول اهمیت دارد/ ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه برای رای‌گیری انتخابات مجلس آماده است
  • لزوم گسترش اکتشافات مس با روش‌های نوین
  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است