Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، سید تقی سهرابی در نشست نمایندگان عضو شورای نظارت بر صدا و سیما و مجمع نمایندگان فارس افزود: این مرکز یکی از شبکه‌های زیرمجموعه معاونت استان‌ها سازمان صدا و سیما است که در میان ۳۳ شبکه استانی یکی از مقتدرترین شبکه‌های استانی است که ۲۴ ساعته در حوزه‌های صدا و سیما فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهرابی افزود: مرکز فارس علاوه برنامه سازی برای شبکه استانی برنامه‌هایی برای شبکه‌های ملی و بین المللی رسانه ملی تولید می‌کند و بخشی از برنامه‌های این رسانه روزانه از شبکه‌های ملی پخش می‌شود.
وی ادامه داد: شبکه محوری، مرکز گریزی و توجه به همه جغرافیایی استان و همه قومیت‌ها مدنظر صدا و سیما مرکز فارس است و در حوزه فضای مجازی این شبکه پیشتاز در میان مراکز استان‌ها است.
سهرابی گفت: همه شهر‌های استان تحت پوشش گیرنده دیجیتال قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم که همه روستا‌ها هم زیر پوشش قرار گیرد.
وی افزود: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص در تبیین جایگاه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام مورد توجه صدا و سیمای مرکز فارس است و در همین راستا مقدمات ساخت سریال احمد بن موسی علیه‌السلام فراهم شده است.
سهرابی ادامه داد: گام‌های برای ساخت سریال برای معرفی مفاخر کشور، حافظ سعدی و خواجوی کرمانی هم برداشته شده است و این سریال هم با مشارکت بخش خصوصی در حال پیگیری است.
مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس گفت: رسانه رادیو و تلویزیون ابزاری موثر و کارآمد برای پیشبرد اهداف حاکمیت است، اما کار در رسانه ملی با رسانه ها‌ی دیگر دنیا متفاوت است و از ۳۶ موقعیت برنامه سازی مرسوم به دلیل محدودیت‌های شرعی، قانونی، عرفی تنها از ۶ موقعیت می‌توانیم استفاده کنیم و این هنرمندی رسانه ملی است که در این فضا مخاطبان خوبی را بدست آورده است و با تولید محتوای پاک، نیاز مخاطبان روز افزون این محتوا‌ها تامین کرده است.
وی با قدردانی از عملکرد سه ساله معاون استان ها‌ی صدا و سیما گفت: در این سه سال با همه مشکلات مالی انگیزه بخشی به مراکز صدا و سیما صورت گرفت و بخشی از برنامه‌های رسانه ملی و بین المللی در مراکز استان‌ها ساخته شود. کاتب عضو شورای نظارت بر صدا و سیما هم در این نشست، گفت: ۲۵۰ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای علیه انقلاب اسلامی، فرهنگ عمومی و اعتماد ملی تلاش می‌کنند که به این رسانه‌ها باید فضای مجازی را هم اضافه کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در مقابل این هجمه‌ها تنها در داخل یک صدا و سیما داریم که مدیریت کلان آن در دو سال گذشته که ما شاهد بودیم نگاه ملی و همگرایی دارند.
وی ادامه داد: پیشنهاد آقای خادم در خصوص راه اندازی شبکه بین المللی برای مردم کشور‌های حاشیه خلیج فارس قابل پیگیری است و با توجه به اضافه شدن ردیف بودجه ملی برای فعالیت‌های برون مرزی صدا و سیما هم می‌تواند مرکز فارس را مرکز این فعالیت‌ها کرد.
کاتب افزود: در سطح کلان باید رسانه در فرهنگ عمومی تلاش کند و در راستای این فرهنگ در سایه اعتماد عمومی پررنگ‌تر عمل کند.
وی همچنین خواست تا ظرفیت‌های گردشگری و سایر ظرفیت‌های همه شهرستان‌های استان فارس در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.
عضو شورای نظارت بر صدا و سیما هم گفت: در کنار وظیفه نظارتی تعامل متقابل خوبی میان سازمان صدا و سیما و شورای نظارت ایجاد شده است.
قاضی زاده هاشمی ساخت برنامه‌های ملی با گویش محلی شیرازی و استان فارسی و معرفی جاذبه‌های استان با گفتگو با گردشگران خارجی را هم پیشنهاد داد. معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس هم در این نشست گفت: استان فارس استان بزرگ و پیچیده‌ای است که از نظر آسیب‌های اجتماعی و مشکلات دارای تهدید‌های فراوانی است
پژوهش افزود: با وجودی که این استان استانی مرزی نیست، اما معضلات قاچاق کالا و مواد مخدر همواره از معضلات این استان است و با خشکسالی ها‌ی اخیر هم مهاجرت و حاشیه نشینی شهر‌های بزرگ استان به این معضلات افزایش یافته است.
وی با قدردانی از عملکرد صدا و سیمای مرکز فارس هم گفت: با وجود این معضلات اجتماعی صدا و سیمای مرکز فارس با حفظ شأن و جایگاه خود و چارچوب‌ها خوب کار کرده است.
پژوهش گفت: این رسانه همواره در راستای منافع ملی تلاش کرده است و این تلاش مرهون مدیریت و کارکنان اهل فکر، ابتکار و عمل است که به خوبی به وظایف خود عمل کرده اند.

حسین رضا زاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: صدا و سیمای مرکز فارس الگوی توجه به همه مردم است.
این نماینده مجلس همچنین توجه به کسب اعتماد مردم به رسانه ملی را از اولویت‌های این رسانه دانست و گفت: نمایندگان مجلس هم وظیفه دارند که در این راستا کمک کنند.
نماینده مردم لار در مجلس شورای اسلامی هم به نقش صدا و سیما در جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما در ایجاد مشارکت مردم نقش بی بدیل در هدایت فکری جامعه دارد.
جعفرپور با قدردانی از عملکرد صدا و سیمای مرکز فارس هم گفت: این رسانه به خوبی به وظایف خود عمل کرده است و لازم است برای بهبود برنامه سازی و افزایش کیفیت سیگنال رسانی بیشتر تلاش شود.
وی همچنین به پیگیری برای تدوین قانون خط مشی اداره و نظارت بر صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن از این قانون حمایت کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رسانه ملی باید به همه گروه‌های مردمی توجه کند و  بر اساس دیدگاه‌های کلان اداره شود.
رضایی افزود:  رسانه ملی باید آرا همه گروه‌های مردمی جامعه را منعکس کند تا جایگاه آن در میان مردم حفظ شود.
خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با همه هجمه‌های مطرح شده ، صدا و سیما رسانه ای فرهنگ ساز است و کمک به این رسانه کمک به ارتقای فرهنگ جامعه است.
مسعودی نماینده استهبان و نی ریز هم از وضعیت سیگنال رسانی در برخی از مناطق شهرستان استهبان انتقاد کرد و گفت: لازم است با حمایت از صدا و سیمای مرکز فارس این مشکلات کاهش یابد.
وی تنوع و محتوای مرکز فارس را مناسب دانست و از تعامل این رسانه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق

مجموعه مستند «بازی اختاپوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی که پیشتر روی آنتن شبکه یک سیما رفته بود، از امشب ۸ اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود.

این مستند با نگاهی متفاوت به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی پرداخته که روایتی از جنایت‌های این رژیم از ابتدا تا امروز است.

«بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه اندیشه شهید آوینی که در ۱۰ قسمت با صدای وحید رونقی تولید شده است.

این مجموعه مستند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش و روز بعد ساعت ۷ بازپخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت