Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@06:42:51 GMT

ورود مردم و گردشگران به کوه نمک ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۶۵۶۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، قاسم قائدی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتی بیان کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه کلیه نیروهای امداد و نجات به همراه دستگاه‌های خدمت‌رسان به حالت آماده‌باش در آمد‌ند و گروه‌های امداد و نجات به نقاط مختلف وقوع زلزله اعزام شدند.

 وی افزود: بر اساس گزارش‌های فرماندار شهرستان دشتی، بخشداران و دهیاران این شهرستان، تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی متوجه مردم مناطق زلزله‌زده نشده و با بررسی از منابع محلی متوجه شدیم که در روستاهای پیرامون گنبد نمکی و کانون زلزله، هیچ گروه گردشگری به گنبد نمکی نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر اضافه کرد: در جبهه شرقی این گنبد در بخش شُنبه نیز عشایر کوچ خود را از هفته پیش آغاز کرده‌اند و در زمان وقوع زلزله عشایر در این کوهستان و مناطق پیرامون سکونت نداشته‌اند.

وی با اعلام این که تیم‌های هلال احمر به محل وقوع زلزله در گنبد نمکی رسیده‌اند، تصریح کرد: از مردم درخواست داریم که به کانون زلزله در محدوده کوه نمک نروند، هر چند برخی با خودروهای شخصی به این محل رسیده و ازدحام ایجاد کرده‌اند.

قاسمی یادآور شد: با توجه به این که گنبد نمکی از جاذبه‌های مهم توریستی استان بوشهر به شمار می‌رود و سالانه تورهای مختلف عکاسی و گردشگری در این کوه برگزار می‌شود، نگران به خطر افتاده جان گردشگران در این گنبد بودیم که خوشبختانه امروز گروهی به این بخش وارد نشده‌اند.

وی تاکید کرد: با مصوبه ستاد مدیریت بحران برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی ورود مردم و گردشگران به کوه نمک تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرماندار دشتی نیز با بیان اینکه مردم خویشتنداری خود را حفظ کرده و خبرها را از منابع رسمی دنبال کنند، افزود: نیروهای امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، ستاد بحران دشتی و نیروی انتظامی در آماده‌باش کامل هستند و گزارشی از قطعی آب و برق در شهر کاکی و مناطق روستایی شهرستان نداشته‌ایم.

عبدالله نادری بیان کرد: پس از وقوع زلزله 5.9 دهم ریشتری پیش از ظهر امروز بلافاصله گروه‌های مختلف امدادی در مناطق مختلف حضور یافتند که گزارش‌های آنها نشان می‌دهد این زمین‌لرزه هیچ‌گونه خسارات جانی در پی نداشته و فقط خسارت‌هایی مانند ترک خوردن برخی از منازل قدیمی داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود