Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:23:35 GMT

۴۰ درصد حجم مخزن سد اکباتان همدان پر شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۷۱۱۶

۴۰ درصد حجم مخزن سد اکباتان همدان پر شده است

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان همدان در حال حاضر به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده که ۴۰ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده ظهر پنج شنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۶ تاکنون به میزان ۲۰۳ میلیمتر بارندگی در استان همدان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۴ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده است که به میزان ۴۰ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می دهد.

ستوده افزود: حجم ذخیره آب در مخزن سد کلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب و در سد سرابی ۸ میلیون متر مکعب است.

ستوده بابیان اینکه سال گذشته تعداد ۵۰۷ حلقه از چاه های غیرمجاز و دارای حکم قضائی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۹ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۵ کیلومتر پر و مسدود شده است، تاکید کرد: در مجموع از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۳۷ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۲۵ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۹۶ هزار متر پر و مسلوب المنفعه شده است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد ۳ هزار و ۵۶۷ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد این شرکت برای نصب کنتور طی سال گذشته تعداد ۴۰۰ دستگاه بوده که بیش از ۴۰۰ دستگاه نصب شد و پیشرفت ۱۰۰درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان میدهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اخذ تصمیمات هیئت دولت در خصوص سازگاری با کم آبی ادامه داد: از مصوبات این جلسه کنترل کشت بهاره، ممنوعیت کشت برنج، تحویل حجم آب در سقف ساعت کارکرد است.

ستوده کاهش حداکثر ۳۰ درصد از آب فضای سبز شهرداری‌ها و دستگاه‌های اداری تا پایان سال جاری را از دیگر مصوبات خواند و گفت: تعریف الگوی مصرف آب به منظور جلوگیری از مصرف بیش از حد آب از دیگر تصمیمات است.

مدیرعامل  شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان با تاکید بر اطلاع‌رسانی این امر که وضعیت منابع آبی خوب نیست، بیان کرد: باید وضعیت آب شرب، شفاف به مردم گفته شود تا مردم این وضعیت را احساس کرده و در صیانت از آب با رعایت مصرف بهینه کمک کنند.

منبع: مهر

کلیدواژه: سد اکباتان شرکت آب منطقه ای همدان منصور ستوده مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بارش باران شیراز خرم آباد هفته هنر انقلاب اسلامی سال حمایت از کالای ایرانی بیرجند کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ارتش جمهوری اسلامی ایران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست